Ga naar inhoud


Linksys SPA 3000 gaat naar standby ( slaap modus ) i.c.m. een livebox


Aanbevolen berichten

Bij naam mag je zelf kiezen wat je invult

bij protocol: UDP

Van poort: 5060

Tot poort: 5060

Lokaal ip-adres: Het ip adres van je SPA-3000 welke je vast heb gezet (zie 3 berichten hoger).

 

Groetjes

Henny

 

ps. In mijn SPA-3000 maak ik geen gebruik van een stun-server.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

Ik had hetzelfde het zit in de router.

Had een asus gekocht en alles is over.

Probeer het maar reset de router maar en alles doet het weer.

Gr. Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Henny,

 

Ik heb de boel aangesloten vanavond. Ik heb niet veel meer hoeven doen dan jouw instellingen overnemen. Ik kan nu op beide nummers gebeld worden, het lukt om met voipbuster uit te bellen, en met 0# lukt het ook om via de PTSN lijn uit te bellen. Niet te vroeg juichen natuurlijk nu nog zien of ik standby problemen krijg, want daar gaat dit forum tenslotte over. Ik zal hier later nog over rapporteren.

 

Nog een vraagje: ik heb je dailplan overgenomen, maar kwam er niet helemaal uit wat het betekent. Vanuit de handleiding van de Sipura heb ik het stuk over de 0# kunnen begrijpen, maar de rest heb ik niet kunnen oncijferen. Zou je willen omschrijven wat er precies in je dailplan staat.

 

bij voorbaat dank,

 

Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goed nieuws. Ik heb de boel nu al zo'n week of 3 aangesloten via de aanwijzingen van Intersound (22/06/2006) en het werkt prima: dus GEEN standby problemen.

 

Het dialplan werkt ook goed. Ik begrijp het echter nog steeds niet goed. Ik kan het wel 'vertalen' met behulp van de handleiding, maar ik begrijp er de logica niet van.

 

Ik begrijp dat het handig is dat van elk nummer in de regio een internationale notatie wordt gemaakt:

<:003110>[1-9]xx.

 

maar waarom staat bij

<0:31>[1-9]xxxx.

Dan geen <0:0031>[1-9]xxxx.

?

 

en waarom worden de twee nullen verwijderd als een nummer al in de interationale notatie gedraaid wordt?: <00:>[1-9]xxxxx.

 

en waarom de ** en # verwijderen?

 

groet

Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo roeland1966,

 

Hoe heb jij je netwerkapparatuur aangesloten?

 

Ik had het probleem dat ik niet gebeld kon worden op mijn normale telefoonlijn, dus had ik een telefoonkabeltje vanuit de phone-port van de livebox naar de line-in port van de linksys aangesloten. Toen kon ik wel gebeld worden, maar naar een tijdje kon ik niet eens meer bellen (via voipbuster) of internetten. Bij een reset van de modem lukte het weer om te internetten en even bellen, daarna hetzelfde probleem weer.

 

Is dit het standby probleem of moet ik ook de registratie naar 300 brengen in de linksys en wat poorten open zetten op de livebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Niccolo,

 

Ik heb hier eigenlijk helemaal geen verstand van. Het is me allemaal alleen maar gelukt door de aanwijzingen op dit forum op te volgen. Toch zal ik je proberen te antwoorden met wat info:

 

- ik heb net als jij een telefoonkabeltje vanuit de phone-port van de livebox naar de line-in port van de linksys aangesloten.

- ik heb de registration expires onder line1 > proxy and registration gewoon op 3600 laten staan

- in de firewall van de livebox heb ik naast poort 5060 ook poort 5061 opengezet, dit omdat ik in de sipura configuration zag dat deze poort onder de instellingen van de PSTN lijn vermeld stond. (geen idee of dit nodig is, het was een probeersel, aangezien de boel goed draait laat ik het zo)

 

hoop dat je hier wat aan hebt

succes,

Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Roeland,

 

Zo is mijn configuratie ook, behalve dat ik de poorten niet open hebt gezet. Is voor als je gebeld wil worden op je voipnr, gaat immers via het internet.

 

Zou je voor mij willen controleren wat voor firmwareversie je hebt op je livebox?

 

In ieder geval bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...