Ga naar inhoud


Ad3000+Aston+pic


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemal<BR>Ik merk laatste tijd tijdens het zappen het verschijnen van het info scherm "No Signal"<BR>dan duurt het een paar secondes en ik krijg beeld.<BR>Het is merkbaar als je een knaal kiest die op een ander transponder zit.<BR>Het geldt ook voor FTA kanalen. Dit fenomeen is merkbaar zowel op de Astra als op de Hot Bird.<BR>Heeft iemand dit meegemaakt?<BR>Kan het een probleem van hardware zijn of een probleem van combinatie SW, tuner, CAM?<P>Ik gebruik een AD3000 + Aston 1.03 + PIC 1.x + 120cm Echostar schotel.<P>Bedankt<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag hanibal11<P>Helaas geen oplossing, maar wel een bevestiging. Bij mij gebeurt precies hetzelfde. AD3000, Aston Seca 1.03 en goldwafer. Soms gaat het goed, vaker niet. Wat mij ook opvalt is dat er bij goed signaal (strength 85 en quality 87) het beeld toch vaak 'verstoringen' vertoond (pixellation), maar nadat hij een 15 tot 20 minuten 'warm' gedraaid is dit weer verdwijnt<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dezelfde problemen met de AD , na een aanpassing van de local oscilator (LNB)is dit probleem opgelost. Waarschijnlijk is de AFC van de AD zo traag .<BR>Ik heb in het lnb settings menu gekozen voor een aangepaste lnb , dus geen universal ,low freq. 9750 , high freq. 10600 ,verder ervoor zorgen dat 21 kHz aanstaat en vert/hor m.b.v. 13/18 volt gebeurt. Daarna in het loc. osc. menu de osc. stapsgewijs wijzigen , hetzij omhoog of omlaag . Bij mij heb ik alleen de 10600 hoeven weizigen in 10597 . Hij is nu weer lekker snel.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks<BR>Bedankt voor de tip ik zal nooit achter kunnen komen, dat staat ook niet in de GA van Echostar.<BR>Ik zal het proberen en hoor je van me wat ik bereikt heb.<BR>Deze forum heb je wat aan.<P>Bedankt medehobbyist<P>Groetn<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...