Ga naar inhoud


Met Satcontrol geen beeld, zonder satcontrol wel beeld


dannyboy

Aanbevolen berichten

Ik heb een schotel geinstalleerd met een Satcontrol motor. Alles prima 2 weken geleden. Opeens is er geen beeld meer. Ben dus op het dak gaan kijken en na veel tests kom ik tot de volgende conclusies:

 

- lnb is correct, want op mijn Satlook heb ik beeld indien ik lnb met satlook verbind

- kabels zijn ok, want indien ik kabel naar de receiver direct met de lnb verbind, is er signaal en dus ook beeld

- indien ik van satlook naar motor en van motor naar lnb verbind, geen beeld en geen signaal

- indien ik van receiver naar motor en van motor naar lnb verbind, geen beeld en geen signaal, WEL KAN DE MOTOR DRAAIEN !!

- indien ik de motor niet in de opstelling mee neem, heb ik wel signaal en beeld

 

Betekent dit nou dat er in de Satcontrol iets met het signaal gebeurt, waardoor de satlook/receiver geen signaal krijgt???

Maar de motor draait wel voor de rest. Dus de draaifunctie functioneert prima, alleen lijkt er iets met het signaal te gebeuren.

 

Wie o wie weet wat dit inhoudt?? Graag jullie reactie.

Alvast bedankt en de groeten,

 

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan dit bovenstaande nog iets anders betekenen dan dat de motor intern defect is? Ondanks het feit dat hij wel aan zijn draaifunctie voldoet, maar mss iets aan het signaal stoort.

Nog niemand die iets meer weet?

Grt,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dannyboy,

 

niet dat ik er zó veel verstand van heb, maar is die motor voorzien van een ingebouwde Disecq switch? Dan is daarvoor de instelling misschien niet goed in je ontvanger of is deze switch misschien kapot. En dat is lastig als die ingebouwd is, denk ik.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
niet dat ik er zó veel verstand van heb, maar is die motor voorzien van een ingebouwde Disecq switch? Dan is daarvoor de instelling misschien niet goed in je ontvanger of is deze switch misschien kapot. En dat is lastig als die ingebouwd is, denk ik.

 

Als het i.d.d. een motor is met meerdere lnb aansluitingen moet je wel voor de goeie kiezen met je ontvanger

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...