Ga naar inhoud


KUP 230 via USB ??


Gast torance

Aanbevolen berichten

Zag op een KAON site de lay-out van een nul-modem kabel en een verloop van usb - serieel. Is het zinvol zo'n adaptor aan te schaffen of werkt het toch niet. Zoals jullie wel zullen weten is de keus in het KUP 230 program alleen com 1 com 2 com 3 etc. Wat in te stellen voor USB ??

Reden mijn laptop heeft alleen USB poorten - 6 stuks - maar geen RS232. Moet nu mijn ontvanger van nieuwe firmware voorzien middels een 10 jaar oude computer Kan ik met een USB adaptor ....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als KAON het op zijn eigen site aanprijst zal het zeer waarschijnlijk wel werken denk ik.

Het probleem bij het gebruik van USB <> Serieël omzetters ligt niet zo zeer in de hardware als wel in de software die de compoort nodig heeft. Omdat onder DOS geen USB support aanwezig is zullen Dos programma's, dus die applicaties die in een Dos venster onder Windos of alleen onder Dos werken het niet doen. Windows applicaties kunnen meestal wel gebruik maken van een Compoort via een USB converter.

Na installatie van de drivers voor zo'n converter krijg je er onder het apparatenbeheer gewoon een Compoort bij. Je kunt het beste even daar kijken welke compoort ter beschiking gekomen is. Je kunt dan ( hopelijk ) de applicatie op die Compoort instellen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kabel usb-serieel gekocht. Drivers met meegeleverde cd-rom geinstalleerd. Bij systeemgegevens staat bij lpt-com poorten de com usb-com-7. Com-7 is bij verschillende programma's niet voorhande. Alleen com-1 t/m com-4. Bij systeemgegevens com-7 verandert in com-1. En alles funktioneerd nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...