Ga naar inhoud


hardware probleem


Gast

Aanbevolen berichten

na maanden snuffellen hier op dit board durf ik nu mijn vraag te stellen het gaat over mijn jdm prog <BR>ik maak nu al 3 keer mee in 1 maand na verschillende kaartjes geprogt dete hebben<BR>dat hij het begeeft iedere keer springt middelste zwarte torretje kapot komt dat door teveel spanning op de comport<BR>of moet ik het ergens anders zoeke graag <BR>een goede raad hier voor<P>bij voorbaat mijn dank<BR>wil<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Wil,<P>Zit je computer in een geaard stopcontact?<BR>Als dit niet zo is zorg dat de computer uit een geaard stopcontact spanning krijgt.<BR>Het kan zijn dat de voeding van je pc niet goed (geaard) is. Als dit zo is en je houdt je rs232 conector tegen je wang dan voel je tintel tintel. Dan zit daar je probleem.<P><BR>Bbrrrr Iceman<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord van Brrr verwijst naar problemen met potentiaal verschillen.<BR>Dit treedt op als de progger in de com port gestoken of eruitgehaald wordt.<BR>Als je zorgt dat alle apparaten geaard zijn op het moment dat je dat doet, dan zijn er dus geen spanningsverschillen tussen de apparaten onderling.<BR>Als je progger continu verbonden is met de computer, dan treedt dat verschil niet op, en meestal ook niet als je computer nog uit staat als je hem verbindt.<BR>Maar in het algemeen is het toch beter om een computer te aarden.<BR>Als je gebruik maakt van een laptop dan is het hele verhaal niet van toepassing en moet de oorzaak ergens anders gezocht worden, omdat laptops nooit uit het net gevoed worden, ookniet als ze opgeladen worden.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de spanning voor je JMD progger niet te hoog? Gebruik een adaptor 9-12v gelijkspanning. Misschien zijn je + en - polen omgedraaid, dit kan met wat duurdere adopters worden ingesteld (maar dat zou ivm met gelijkrichters/elco's op de print niet moeten werken).<P>Mvg MediaFreak

Link naar reactie
Delen op andere sites

FF voor de duidelijkheid: ik heb geen idee hoe een JDM inelkaar zit omdat ik me daarin tot nog toe niet mee bezig heb gehouden, maar..<BR>Als je bang bent voor een te hoge spanning uit de computer, kun je proberen een bovengrens te creeren door gebruik te maken van een zenertje en een weerstandje naar massa.<BR>Een zenertje is vrij snel en redlijk effectief tegen dit soort problemen.<BR>Je hoeft waarschijnlijk niet bang te zijn dat er iets fout gaat met een exact in te stellen spaning omdat je hier geheel digitaal werkt.<BR>Wat betreft dat kapot springen, gaat dat echt zo spectaculair of blijkt hij ineens defect te zijn?<BR>Het is ook wel interessant om te weten of je het ding zelf gemaakt hebt of ergens gekocht hebt.<BR>Dit vanwege de componentkeuze.<BR>Niet alle componenten die hetzelfde heten, zijn ook hetzelfde, soms zijn er net even iets andere uitvoeringen.<BR>...Hope this helps<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens bedankt lag toch aan de computer<BR>vraag me niet wat want zo technis ben ik<BR>niet ik heb nu en ander systeem en ikheb er geen last meer van <P><BR>groetjes wil<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...