Ga naar inhoud


ProgDVB settings


Aanbevolen berichten


Hallo Gerrit.

 

Voor zover ik het nu kan overzien heeft progDVB als basis alleen transponder lijsten met de frequentie, polarisatie, symbolrate en nog wat gegevens nodig om te kunnen scannen. Tijdens het scannen worden dan de Channellistx.tree, de channels.dat en de channels.ini files aangemaakt waarin de gegevens voor de channellist terecht komen.

 

De kanaal naam gegevens haalt progDVB dus tijdens het scannen uit de ontvangen stream.

Op de site van Joshyfun kun je actuele transponderlijsten halen die b.v. 0192.ini heten voor Astra 19.2 oost en 0130.ini voor Hotbird op 13.0 oost. Deze *.ini files kun je de in de directorie transponders aanwezige *.ini files laten vervangen zodat je weer up to date bent.

 

Maar kijk eerst eens even wat er aan de hand is binnen progDVB. Als je bepaalde kanalen mist in de channellist, zoek dan op b.v. LyngSat even uit op welke transponder dat kanaal zit en zet dan de channellist van progDVB even op "Group by Transponder". Rechtsklikken op de channellist, Channel list property en dan "Group by transponder". En kijk dan even of de betreffende transponder erbij zit en of het betreffende kanaal er in zit. Is de transponder er wel maar het kanaal niet laat dan even die transponder scannen onder Channel list Transponder scan en kijk even of het betreffende kanaal er dan bij staat in het scan venster.

 

Ik ben de laatste tijd ook regelmatig kanalen uit de channellist kwijt, b.v. Taquilla 1 en 3. Als ik dan een scan van die transponder laat doen dan worden ze wel gevonden, maar ze verschijnen niet in de channel list. Wat ik dan doe is de channels dir onder de progDVB install helemaal leegmaken en dan de betreffende sat opnieuw laten scannen. Dan maakt progDVB weer een nieuwe ChannelList.tree, Channels.dat en een Channels.ini aan en heb ik alles weer netjes op een rijtje staan.

 

Onder wat voor omstandigheden ik die kanalen kwijtraak heb ik nog niet uitgezocht. Ook weet ik niet of dit een probleem van de laatste versies is of niet. progDVB heeft een hele tijd bepaalde streams niet kunnen benoemen, en die werden dan in (Not Defined) onder noname met de SID en TID aangeduid, maar dat was heel lastig zoeken.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook een lijst van een Nokia ofzo pakken en die

als backup gebruiken telkens als de lijst niet klopt die er weer in

zo doe ik het !

niet de makkelijkste manier maar werkt wel

dus gewoon een dvblijst laden en voilla hetwerkt weer.

 

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...