Ga naar inhoud


Zwaar geklooi met pace


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al de hele avond dat de pace van m'n oma vastloopt om de 1 minuut. Met waferkaart zegt hij onbekende kaart. Met acs 1.2 kaart kun je 1 minuut kijken. Weet iemand hier meer van <P>groetjes<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Knetter word je ervan....., m'n Nokia'tje brult gewoon door terwijl m'n Pace-je na ongeveer een minuutje stopt. Met originele kaart!! Geen idee wat eraan de hand is.<P>Greetz..<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

<P>Hoi, <P>je bent niet de enige die problemen heeft.<BR>Het lijkt erop dat ze alle pace (DVR 500)weg willen hebben.<BR>Het schijnt alleen bij de kanalen NET5 SBS6, TMF en Veronica te zijn.<BR>RTL4 en 5 geen problemen.<BR>Volgens mij zijn met de Mepeg aan het rommelen. <P>------------------<BR>Groetjes hobbybob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 Paces en die hebben vanavond allemaal hetzelfde probleem, overigens alleen met de nederlandse zenders. Originele kaart of anderszins maakt niets uit.<BR>Wat wordt er in godsnaam voor rotzooi uitgezonden?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel ik geen Pace heb, had ik vanavond, zeg tussen ~20:00 en 22:00 uur, ook om de haverklap geen beeld meer op mijn Humax 5400.<BR>Beeld viel weg en melding: "bad or no signal" op het scherm. Na 10 sek tot 1 min. kwam het beeld weer terug. Dit herhaalde zich zeg maar elke minuut.<P>In de setup naar het signaal gekeken en dan staat de signaal sterkte nog steeds op 70%, maar de quality op NUL.<P>De ontvanger standby en weer aan of zelfs echt keihard uit en weer aan, loste het probleem niet op.<P>Ook bij mij geen verschil tussen GW en originele Ird. 1.2 kaart. Probleem bleef.<P>Omdat ik warmte problemen met de receiver vermoedde, de receiver uit de kast gehaald en buiten bovenop de kast geplaatst om hem meer lucht te geven.<P>Puur toeval dat het nu (na 22:00) weer wel goed werkt?<P>Of was het bij andere merken (en humax bezitters) ook bal vanavond?<P>Van een NOKIA bezitter las ik dat alles doorliep.<P>Bij mij deed het verschijnsel zich voor op alle NL kanalen.<P>Toen de receiver nog in de -warme- kast zat, had ik bv bij de Taq. zenders geen probleem.<P>Ra ra?<P>Robert_nl<P><BR>P.S.<BR>Eigenlijk wilde ik deze posting onder HUMAX plaatsen, maar twijfelde of hij daar op zijn plaats was. Aangezien dit topic toch al over deze -storing- ??? ging, hem hiermaar als reply bij gezet. Sorry als ik fout zit.<P>R.<BR><P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>

Link naar reactie
Delen op andere sites

RobertNL,<P>Kheb hier een Humax 5600, gisteren tussen die tijd wel 1 keer gehad dat ik mijn ontvanger een keer aan en uit moest zetten met de schakelaar, hij liep vast ergens tussen het NL,s pakket, maar goed, verders van de avond liep ales zo soepel als een trein hiero.<P><BR>Mark. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop alsof Pace eigenaars veel meer last hebben van 'gerommel' door Canal+ dan anderen, zoals op 11 september.<P>Kunnen lezers van dit topic, zowel Pace eigenaren als anderen, hier melden in hoeverre ze op 11 september 's avonds serieuze storing ondervonden met de NL kanalen zoals boven omschreven? (Dus meld s.v.p. ook als je niets bijzonders hebt gemerkt) <BR>Als we samen redelijk hard kunnen maken dat het inderdaad een typisch Pace probleem is wil ik hiervan werk gaan maken.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk als ik dit zo lees dat men op de bewuste transponder weer aan het rotzooien is geweest met het simulcrypt en de mpegstream. De Pacejes zullen er heel veel last van hebben omdat bepaalde frames bij de Pace 501 niet worden ondersteunt.<P>Denk overigens dat werk van maken van dit probleem een leuke maar ook gelijk een nutteloze aktie is daar dit een ontvanger is van het eerste uur en er vooral bij de eerste versies hardwarematig heel veel fouten zitten in het MPEG 2 gebeuren van de Pace en die zijn echt niet te verhelpen...zelfs niet door de importeur.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bingo we hadden de laatste weken op zee er ook erg veel last van. Ben blij dat er meer duidelijkheid over is. Trouwens gelijk maar andere receivers laten bestellen.<BR>Om meer zenders te kunnen ontvangen overgestapt op SEca van cAnal*. Maar krijg dan je abo maar eens overgezet. Blij dat ik ook een beetje hobby hebben we tminste beeld.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder reageerde aangaande dit onderwerp, denk ik cool.gif dat de problemen in mijn geval met de HUMAX 5400 opgelost zijn.<P>Afgelopen week was het op een avond weer BAL en ontvangst van C plus kanalen, zelfs met org. Ird card was voor mij totaal onmogelijk. <P>Aangezien ik toen gelijk eerst dit bord even raadpleegde of er op die bewuste avond meer gebruikers last van hadden en ik er geen meldingen van kon lezen, heb ik (ooit iets over gelezen als mogelijke oplossing) alle kanalen opnieuw laten inlezen. <BR>(De kanalen waren oorspronkelijk via een settings file er in gezet.)<P>Resultaat: alle problemen lijken opgelost te zijn, behoudens dat er (heel af en toe = 2-3 keer op een avond) gedurende een aantal sec. een zwart scherm komt met de melding: "initializing CI module". Daarna verschijnt het beeld weer en werkt alles prima. Voordat iemand mij nu tracht te betrappen op een fout, op dat moment zat ook mijn seca GW kaartje er weer in.<P>Wellicht een nuttige tip voor andere HUMAX gebruikers.<P>Alhoewel deze reply op deze plek, mij een logisch vervolg lijkt op deze topic, zou deze tip / oplossing toch ook eigenlijk in de HUMAX sectie thuis horen.<P>Zonder het risico te willen lopen, strafpunten te krijgen confused.gif heb ik mijn posting maar hier als reactie geplaatst.<P>Wellicht is het handig of heeft er iemand inspiratie en tijd voor het maken van een HUMAX faq? wink.gif<P>happy viewing!<P>Robert<BR><P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De importeur gaf mij vandaag een handige tip m.b.t. de Pace 610. Een groot ongemak als een Pace vastloopt is het feit dat er geen reset knop op zit. Tot nu toe was de enige manier: stekker uit/in. Lastig als de ontvanger in een kast staat.<BR>Er is echter een softwarematige reset via de afstandbediening: druk achter elkaar (in redelijk snel tempo) de toetsen: info-standby-info-standby-1<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pace G6 of G4 kun je resetten door de volgende toetsencombinatie in te drukken op je afstandbedieming: MUTE - STANDBY - MUTE - STANDBY - 1. (Dit werkt echter niet altijd.)<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...