Ga naar inhoud


nokia (d-box) hulp gevraagd


Gast

Aanbevolen berichten

Ik hier een d-box liggen en die doet het niet meer mijn vraag is of er ook een ic in het voetje moet zitten achter de ir leds (afstandbediening ontvangst)<BR>Verder doet hij het dus niet hij geeft aan het begin een klein tikje, de ic op op het printje van het ontvangst (bovenste print) die mte koelplaat word wel warm dus er komt een spanning op het hele gebeuren alleen de ledjes doen niets en krijg ook geen beeld (ook geen storing) <BR>Wie oo wie helpt wat het is waarschijnlijk is en wat ik er aan kan doen??<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komtie:<P>Nee.<P>Dit is de plaats voor het uitbreiden van het RAM geheugen, leuk voor de teletekst functionaliteit onder DVB2000, verder eigenlijk nergens anders voor.<P>Dat tikje is de voeding die inschakelt, ziet dat het fout gaat en uit zelfbescherming weer uitschakelt.<P>Dat fout gaan is dus een kortsluiting.<BR>Die kortsluiting treedt waarschijnlijk op, op het punt dat heet wordt.<BR>Dat punt zit op de tuner pcb, en het is redelijk bekend dat op deze pcb er wel eens een spoelje kapot gaat.<P>Laat even weten wat de opdruk is die op de tuner staat, dan is het wat duidelijker met welke versie we te maken hebben.<P>Daarna kan bepaald worden op welke plek je het beste kunt zoeken.<P>Als je zelf wil gaan repareren, bedenk dan wel dat het wat lastig is aan de SMD's te solderen.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak eens een fohn en stook de voeding effe heet best kans dat hij dan wel opstart, zo ja dan heb je wat lekke elco's in de voeding zitten die vervangen moeten worden<BR><P>------------------<BR>Groeten, Belec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...