Ga naar inhoud


2 ontvangers op 2 lnb"s met dubbele uitgang


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 ontvangers, een Strong 8000 en een Humax 5400 op 2 lnb"s met dubbele uitgang d.m.v. 2 diseqc"s<BR>Als ik de Humax op Astra zet, en beeld heb<BR>en dan de Strong op Hotbird zet valt de Humax<BR>uit.<BR>Zet ik de Strong weer af doet de Humax weer gewoon.<BR>Heeft iemand hier ervaring mee?<P>Groetjes Jan<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste reteip,<P>Alvast bedankt voor je reactie,ik weet nu dat<BR>het technisch moet kunnen.Ik ga nu eerst hier<BR>alles nog eens goed nakijken of ik geen fout heb gemaakt.Hopelijk kan ik jouw hulp hier bij mischien gebruiken.Zodra ik meer weet/of er helemaal niet meer uitkom meld ik me.<P>Met vriendelijke SATgroeten, <BR>Jan <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste reteip,<P>Alvast bedankt voor je reactie,ik weet nu dat<BR>het technisch moet kunnen.Ik ga nu eerst hier<BR>alles nog eens goed nakijken of ik geen fout heb gemaakt.Hopelijk kan ik jouw hulp hier bij mischien gebruiken.Zodra ik meer weet/of er helemaal niet meer uitkom meld ik me.<P>Met vriendelijke SATgroeten, <BR>Jan <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb het zelfde probleem. Hier staat een Nokia 9500 en een Humax. Ik heb ook 2 dual lnb's (ALPS). Als ik de Humax op een Hotbird zender zet, valt bij de nokia de Astra uit. Weet iemand hoe dit kan?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je moet het probleem wat nader omschrijven.<BR>Heb je b.v. de 2 ontvangers op 1 T.V. aangesloten via 2 aparte scart ingangen ???<BR>Dan zit waarschijnlijk hier het probleem.<BR>Geef even de juiste aansluitingen op.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Borry,<BR>Ik heb de Humax en de Strong ieder op<BR>een eigen TV aangesloten.<BR>Die krijgen hun signaal van 2 lnb's (Astra en Hotbird) die ieder 2 uitgangen hebben.<P>Met vriendelijke Satgroeten<BR>Jan,<BR>Best,<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jan,<BR>Het Probleem zit waarschijnlijk in de Strong ontvanger. Voor zover ik heb kunnen nagaan ondersteund deze geen DiSEqC. (zie <A HREF="http://www.strongsat.com/products/8000.html)" TARGET=_blank>www.strongsat.com/products/8000.html)</A> <P>De humax is zonder problemen aan te sturen via DiSEqC. Je kunt er zelfs max 8 !! vaste schotels mee besturen.<BR>Wil je toch de combi aansturen (en ik neem aan dat je 2 schotels heb met 2 dual lnb's ) dan zul je moeten combineren met DiSEqC en een LNB switch . Nog vragen ??? ik lees het wel. Groeten Borry<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BR>Je sluit 2 ontvangers aan via 2 diseqc switches op een schotel met 2 lnb's (Astra+Hotbird) met dubbele uitgang. <P>Vervolgens gaat het mis als de ene doos op astra staat en de andere op Hotbird.<P>Dit komt doordat een diseqc switch de spanning van de lnb's omschakelt. Bij 2 enkele krijg je dan hf-signaal van de ene OF van de andere. <BR>Je kunt je wel indenken wat er gebeurt met 2 lnb's met 2 uitgangen. Die kunnen dus allebei aanstaan. Wat er dan gebeurt is dat er op de uitgang die niet aktief is toch een beetje hf-signaal weglekt, en omdat de diseqc switch ook niet 100% "waterdicht" is voor hf signaal kan het signaal van de ene satelliet dat van de andere een beetje storen. En bij digitaal heb je maar een kleine verstoring van een gelijkwaardig signaal (breedbandig high speed data) nodig om in de problemen te komen. <P>Het zou kunnen werken als: De dual-lnb's echt het signaal afknijpen van de uitgang die niet op spanning staat en de switch een hoge demping heeft voor het niet geselekteerde kanaal. <P>Als het probleem zich voornamelijk voordoet bij hotbird signalen, probeer dan eens een verzwakkertje tussen de kabel die tussen de "astra lnb" en de diseqc. <P>Ik heb om die redenen gewoon 2 schotels met elk 2 lnb's. Uiteindelijk is dat niet eens zoveel duurder want die dual-lnb's kosten nogal wat. Bovendien heb je altijd nog 1 werkende als er eentje kapot gaat.<BR>Natuurlijk kun je erover discussieren of je zoiets wel mooi vindt, ik heb geen hekel aan schotels maar anderen denken daar soms anders over. <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...