Ga naar inhoud


strong 8000, problemen...


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zit in de problemen met mijn strong 8000.<BR>Telkens ik een eindje naar een film zit te kijken, schakelt de ontvanger automatisch in stand-by. Ook het kinderslot laat het afweten.<BR>Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk de software die op de strongsat-pagina staat opnieuw ingeladen in de hoop dat alles opnieuw 'verfrist' wordt. Maar dan duikt een ander probleem op; Ik kan de Nederlandse zenders niet meer in de ontvanger krijgen.<BR>Er wordt een zoekopdracht naar kanalen gestart maar na 520 zenders of 50% stopt het zoeken en worden alle kanalen in een lijst aangeduid ZONDER de Canaal Digitaal-kanalen.<BR>Ik kies nochtans een installatie van Canaal Digitaal !<BR>Veel stress !!<BR>En de kanalen die ik dan wel kan ontvangen...<BR>Na een tijdje schakelt de onvanger in stand-by. Alles voor niets ! <P>Hopelijk weet iemand een oplossing voor mijn problemen. Ik ben iedereen dankbaar voor eventuele antwoorden.<P>Dank u.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de eerste 500 kanalen vol zijn pakt hij c-digi niet meer. Mijn buurman heeft ook een strong en heeft hetzelfde probleem. Ook kan de ontvangst van je set niet goed zijn waardoor hij kanalen overslaat. Dat hij zomaar in standbye springt heeft waarschijnlijk met warmte te maken.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mij ook al een enkele keer opgevallen, zit je rustig te kijken springt de Strong zomaar op standby. Het ding staat in een kast en er staat niets bovenop dus te veel warmte zou niet mogen kunnen. De kanalen kan ik normaal inlezen, dit doe ik geregeld omdat ik een draaibare schotel bezit het valt mij dan wel op dat de programmalijst die ik helemaal heb uitgetypt dan niet altijd klopt omdat er zenders weg zijn gevallen. Als je op een ander moment weer inleest kan de lijst zomaar weer klopend zijn.<BR>Als ik jou was en je hebt nog garantie dan ging ik terug naar de winkel.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaal digitaal zit er weer in !<BR>Gisteren en eergisteren was het nogal winderig in de regio... Vandaag is het windstil en heb ik de kanalen nog eens ingelezen en ... Uereka ! <BR>Het in stand-by springen speelt me nog altijd parten.<BR>Ik zal eens proberen een signaalverzwakker te installeren. Misschien is de LNB-ingang soms overbelast en schakeld de decoder uit.<BR>Ik hou jullie op de hoogte !<P>Dank u.<P>Frederic.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dit type ontvanger moet je zorgen dat het signaal (dus vermoedelijk ook galaxis en nokia) niet boven de 3 laat uitkomen op je signaalsterktemeter, anders is het signaal te sterk. oa het volgende probleem, bij inlezen van de kanalen gaat de ontvanger na ongeveer 25% soms 50% op st.by omdat deze dan moeite heeft met inlezen, de AGC v/d tuner heeft daar vermoedelijk zeer veel moeite mee, dit probleem heb ik niet gezien bij een Philips DST5816, als je deze laat inlezen op 4 of nog hoger gaat alles goed. Demper gemonteerd, daarna geen probleem.<BR>Groetjes, Johnny Doe<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal verzwakken kan het inlezen verbeteren, zoveel is zeker, maar hoe komt het dan dat de ontvanger na enige tijd vanzelf in stand-by gaat tijdens het gewoon afgestemd zijn van een kanaal ?<BR>Rare toestellen die Strongs.<BR>Van Strong zelf heb ik ook een antwoord gekregen. Zij zouden de Eeprom wissen ( enkel hun kunnen dat ) en opnieuw alle software en alle kanalen installeren.<BR>Over de stand-by affaire geen woord...<P>Frederic.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat natuurlijk mogelijk is dat het signaal zo sterk is dat de AGC (Automatic Gain Control) v/d tuner zo veel moet bijregelen dat deze over zijn nek gaat en daardoor de U-processor de ontvanger op Stby dringt, ik ga dit wel even proberen met een galaxis zonder demper, want deze heeft dezelfde moederboard. Ik kan ook wel even kijken wat er voor een tuner in de galaxis zit en wat in een Philips want deze heeft het probleem niet. Ik geloof niet dat het probleem wordt veroorzaakt door warmte (een topic ergens anders) daar de voedingen zeer simpel zijn en de ontvangers weinig vermogen consumeren.<BR>Vraagje: Zenders blijven toch gewoon in de eeprom zitten, worden niet gewist!!<BR>Groetjes, Johnny Doe <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman z'n strong met 90cm funke schotel geeft een signaal van 3.8. Een kennis heeft ook een strong met 60cm triax.Dat signaal is bijna 4! Beide gevoed met siemens c12 kabel en beide schotels perfect uitgericht! Het rare is dat mijn buurman de nederlandse kanalen niet kan inlezen, maar die kennis van mij wel! Terwijl ik hier lees dat de signaalsterkte rond de 3 moet zijn anders moet je een demper gebruiken. Rare dozen die seca c+ dozen!<P>------------------<BR>Dank voor je reply sts!<BR><p>[This message has been edited by BULLET (edited 19 November 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je de ontvanger wel verscheidene keren laten inlezen om de ned zenders te pakken te krijgen. Een keer meegemaakt wel 8 keer, deze ontvangers hebben zeer veel moeite met het inlezen van transponder 105, zie ook reply van teebee bij nieuws etc. <BR> <BR>Over het voorgaande over op STBY vallen, jongens probeer die ontvanger eens een nachtje of weekend aan te laten staan zonder deze aan te sluiten op de satelliet, dan kan je toch zien of dit met het signaal te maken heeft.<BR>Groetjes, Johnny Doe <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even voor je het probleem met het kinderslot bekeken, het kinderslot werkt alleen op de org. kaart, op een goldkaart werkt het kinderslot niet, je kan wel een code ingeven maar deze wordt niet opgeslagen, elke keer als je opnieuw in het menu gaat zie je dan ook staan "code installeren" en de zender met slot kan je gewoon zien, met org. kaart geen probleem, werkt wel alles, dus het lijkt erop dat deze instelling op de kaart geschreven wordt.???<BR>Gr. Johnny Doe<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...