Ga naar inhoud


Strong problemen II


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, hier ben ik weer !<BR>Ik heb de laatste dagen vanalles geprobeerd om mijn strong srt8000 ingeschakeld te houden.<BR>Zoals al eerder vermeld heb ik de nare ervaring dat mijn toestel na enkele minuten, soms na een half uur en heel soms na 1 uur automatisch in Stand-by springt.<P>Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem zich enkel voordoet als er een goed signaal aangesloten is.<BR>De ontvanger kan de hele nacht door aangeschakeld staan zonder signaal, dus ook met schotel(LNB), maar niet naar de sat gericht. Richt ik de schotel goed, dan werkt de decoder maar schakeld hij na enige tijd terug in stand-by.<P>Er wordt in de vorige topic gesproken over een demper...<BR>Zou een tè sterk signaal de oorzaak zijn van dit probleem ? <BR>De indicator heeft tussen 3 & 4 aan.<BR>Als ik zeker weet dat mijn probleem daarmee opgelost is, koop ik zeker zoeen demper !<BR>Kan iemand dit eens voor mij uittesten ?<P>Andere dingen die ik al geprobeerd heb zijn de hele decoder rechtstreeks aarden vanwege een licht signaalverlies op de massa.<BR>En ik heb ook nog eens de LO-waarden van de LNB in het instelmenu van de schotel in alle mogelijke waarden geplaatst, zonder succes .<P>Ik dank iedereen bij voorbaat voor de antwoorden.<P>PS. Dit is wel zeer onwaarschijnlijk, maar toch vraag ik het eens: Zou dit een anti-piraat maatregel zijn van Strong ??<BR>Ik werk namelijk met een Gold-kaart....<P><BR>Dank u,<BR>FREEK<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het tijdschrift Satellite nummer 25 (laatste nieuw), staat tussen de lezerspost een schema van een Sat-slope filter.<P>Oftewel een demper ??<P>Zou dit een goede schakeling zijn om zelf te bouwen ?<P>Ik zal het eens proberen.<BR>En zoals men in (West-)Vlaanderen zegt:<P>IST NIET TIS LEUTE !<P>Ik geef niet op !<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft het antwoord zelf al, als je de receiver de hele nacht aan laat staan zonder signaal dan heb je geen problemen, dus monteer maar een demper, ik denk dan dat je probleem opgelost is. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus die demper gemaakt die in Satellite staat.<BR>Het signaal is inderaad gedempt. Vroeger stond de indicator naar de 4 toe, nu staat hij ietsjes boven de 3.<BR>Maar het probleem met automatisch in stand-by gaan blijft.<BR>Hoeveel moet ik dan dempen ?<BR>Tot onder 3 ?<P>Dan moet ik wel enkele wijzigingen aan die demper aanbrengen. <BR>Is er iemand die mij kan zeggen hoe ik meer kan dempen met die schakeling ?<BR>Hogere weerstandswaarden misschien ?<P>Dank u voor de hulp !<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring, het signaal van een strong moet onder de 3, het gekke is dat een DST5816 een andere signaalsterkte aangeeft dan een strong, natuurlijk op dezelfde config. Koop anders een regelbare demper, zo duur zijn die dingen niet. Welk nummer en jaargang van de satellite. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na kontakt te hebben gehad met Strong blijkt dat er ontvangers verkocht zijn met slechte tuners het advies van Strong is dan ook: opsturen en tuner laten vervangen.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens zoeen regelbare demper installeren, maar ga eerst eens na of mijn model ook een foutieve tuner heeft. Met andere woorden, weeral Strong contacteren.<P>1000 X dank voor de adviesen !<P>Frederic.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem met de Strong, na een upgrade vd software waren de meeste problemen weg. Het probleem kan in de buffers zitten. Als deze vollopen loopt de ontvanger vast, op het moment dat er geen signaal is slaat de ontvanger ook niets op. Wanneer je van kanaal wisselt worden deze buffers gereset, maar een hele nacht kan de ontvanger niet aan. Bij mij zat het probleem in de LNB, de BER waarde was niet OK. Het was een Philips LNB van een foute serie. LNB vervangen, probleem opgelost.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Ligt puur aan de reciever ik had ook last van het op standby vliegen maar nu heb ik een nieuwe strong 8000 gekregen en nog geen probleem mee gehad. Je kan de strong gewoon opsturen en dan krijg je een nieuwe van strong

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...