Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor een goede PS2 mod-chip


xinetic

Aanbevolen berichten

Omdat nieuwe spellen toch eigenlijk wel erg duur zijn voor de PS2 (+/- 60,- euro oftewel +/- 120,- hollandsche guldens, voor 1 spelletje)

(Of zou het kunnen zijn dat ik weer el-cheapo, spellen zou willen spelen ;-))

Wil ik de PS2 toch maar eens ombouwen.

Wie kan mij adviseren welke mod-chip het beste compatible is en het meest veilige voor de cd/dvd laser, heb gelezen dat bij een verkeerde mod-chip de lens al erg snel oud en defect raakt.

Thnx

 

Ik weet natuurlijk wel dat een game ontwikkelen erg veel geld kost, maar wat zou meer opbrengen,

weinig games verkopen voor veel geld of (grote marge met kleine aantallen)

veel games verkopen voor wat minder geld. (kleine marge met grote aantallen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


yep, de matrix is t beste ,heb er al heel wat ingebouwd.

als je zo'n platte hebt met t nr. ik dacht 70004 kun je ook nog een pstwofix IV bij in bouwen.

ff wat meer werk maar dan hebbie ook wat.

 

 

kijk ook ff dit draadje ff na

 

en deze

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

met of zonder fix maakt niet veel uit ,heb er diverse gezien die met fix na een tijdje ook niets meer deden maar gelukkig gaf die gast die ombouwde levenslange garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt wel wat je zegt, voor de pstwo was er geen goede fix maar de IV schijnt wel aardig te werken deze moeten kunnen zien als er iets niet goed gaat en console uitschakelen.

alleen voor de 70004.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb voor mijn neefje, die ook graag spelletjes speelt met zijn lage budget, een matrix infinity modchip ingebouwd in zijn playstation 2, SCPH 50004, V9.

Zijn playstation had hij al een tijd origineel in gebruik. Het inbouwen is mij na wat gepriegel heel netjes gelukt. De playstation startte met de chip prima, even een firmware-update gedaan en...prima.

Alle spellen deden het, mijn neefje ging direct aan het gamen....voor 1 dag....toen kapte hij ermee, tijdens een spel. Wat we ook probeerden, hij las en herkende de dvd's niet. Soms ging de speler wat meer toeren draaien, maar dat was het.

Apparaat weer uitelkaar.....spoeltjes van de lens van de laser doorgemeten, volgens mij was het: 1 spoel 4 Ohm (oke) en 1 spoel 1 Ohm (fout). Spoel wat afgewikkeld en toen steeg de weerstand weer, dus de lak was van de spoel "gebrand".

Dat was dus het resultaat van goedkoop spelen. Later las ik ergens (deze informatie komt uiteraard niet van chip verkopers, die vertelden erbij dat er geen risico was) dat het probleem voorkomen kan worden door van een IC een pootje los te solderen. De voeding van de spoeltjes gaat dan terug van 10 naar 5 Volt, als ik het me goed herinner. Maar ja, voor mij was dit te laat. Dat IC is nu waarschijnlijk kapot en het spoeltje. De handel ligt uitelkaar in een doos, onderdelen zijn duurder dan de playstation.

 

Lees en zoek dus eerst veel info over de playstation, type, modchip en kwalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

 

tja ik heb dit probleem al beschreven in een topic.

jij had je v9 kunnen beschermen.

dit had je kunnen doen door 1 van de pootjes van de motorchip(LA) van t moederbord te tillen en aan 5v te leggen.

op deze manier kun je erg lang van een omgebouwde ps2 genieten.(uitzonderingen daar gelaten)

 

voor degenen die zn ps2 willen ombouwen bedenk erg goed dat je te maken hebt met een slecht laser produkt, altans dat wil zeggen ze kunnen niet goed tegen goedkopere merken dvdr's.

als ik er 1 ombouw wijs ik de mensen op de risiko's en geef ze de aanbeveling om een goed merk dvdr's te kopen, denk hierbij aan BVB. verbatim of aritas (type ritekg04).

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan ik dan de conclusie trekken dat de tekst:
"CD Lens Safe (Avoid CD lens damage by sending un-necessary signal to the Drive Controller)"
bij de infinity geen enkele waarde of functie heefd?



ik heb er niet zoveel vertrouwen, ik maak daar waar t kan een laserfix.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
voor degenen die zn ps2 willen ombouwen bedenk erg goed dat je te maken hebt met een slecht laser produkt, altans dat wil zeggen ze kunnen niet goed tegen goedkopere merken dvdr's.
als ik er 1 ombouw wijs ik de mensen op de risiko's en geef ze de aanbeveling om een goed merk dvdr's te kopen, denk hierbij aan BVB. verbatim of aritas (type ritekg04).


Dat van die slechte laser had ik inderdaad van jou gelezen, maar te laat. De playstation van mijn neefje had overigens alleen nog maar originele spelletjes gedraaid en ging ook kapot op het moment dat er een originele gespeeld werd.
Slecht spul van Sony dus...is er geen ES versie van? Hihi...

Ik zat nog even te denken de draad van de spoel opnieuw te lakken en te wikkelen, maar dat gaat wel erg ver. Bovendien blijft dan het risico van een defecte motorchip, is deze misschien door te meten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

es? hehe,

 

misschien de ps3, ik hoop dat die beter is.

ik heb ooit eens de laser opzichzelf eens vervangen, die zit gesoldeerd op een flatcable, man wat een werk, en dan ben je er nog niet, maargoed das een heel ander verhaal.

die la meten zou misschien kunnen maar heb me nooit de moeite genomen welke waardes je zou moeten weten.

in t ergste geval moet en LA en laser unit vervangen worden en dan t inbouwen nog, tis dus niet meer de moeite.

je kunt beter een nieuwe halen, nu helemaal want ik las vandaag dat er weer een price drop komt van ongeveer 20$.

 

 

Citaat:
De playstation van mijn neefje had overigens alleen nog maar originele spelletjes gedraaid en ging ook kapot op het moment dat er een originele gespeeld werd.

 

laat me raden een pstwo?? (zo'n platte)

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...