Ga naar inhoud


Signaal verlies


Gast

Aanbevolen berichten

Eerst even de situatie: schotel 1m20 primefocus, lnb echostar quattro 0.8 dB, mechanische polarizer en kabel 35m c6 met aan de schotel kant koppeling c6-c12 en 3m c12, polarmount staat perfect uitgericht, ontvanger philips STU-560 analoog. Nu het probleem: Als ik afstem op de lage frequenties van astra komt het signaal loeihard binnen(meter in de hoek),maar zodra je afstemt op wat hogere freq. wordt het signaal zwakker zo vanaf 11.400Mhz. Als ik afstem op telecom 5 gr.W is het signaal gemiddeld en zonder spikes. Op de Thor (1 GR W) is het signaal ook loeihard. Normaal had ik over het hele afstembereik van de astra de meter in de hoek, ook met de meeste freq. van de hotbird was dat het geval. Waar kan het aan liggen dat het signaal zwakker wordt naarmate de freq. hoger wordt? De c6 is goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem zit naar mijn mening in eerste instantie in je LNB. Denk aan vocht, condens.<BR>Zit er een plastic zakje om je lnb?<BR>Dan deze eraf halen en er voor zorgen dat je lnb waterdicht is ipv een plastic zakje.<BR>Plastic zakje zorgt voor condens wart er niet uit kan.<BR>Ook bij de wat goedkopere lnb's kan de buiten temperatuur een rolspelen. Het mag niet, maar het kan! <BR>Ook het ik al een een spinnetje in de polarotor gehad die de boel verziekte.<BR>Misschien heb je nu weer wat ideën.<P>Gr. B.W.<BR>

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3e lnb zit er al op met hetzelfde resultaat. De polarizer zit dicht dus daar kan geen spinnetje bij komen. Alles zit mooi waterdicht afgewerkt zonder plastic zakjes. (ik heb wel eens een spinnetje in de feedhorn gehad met bijna hetzelfde resultaat)In elk geval bedankt voor je reactie.<BR>Groeten BULLET!<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch denken dat er iets niet lekker met je coax is..<BR>Vermeld even exact wat voor coax het is.<BR>Dit is namelijk van belang omdat je coax hebt voor binnen en buitengebruik..Als je het zogenoemde grondcoax bezit(groen), en dat voor buitengebruik, dan weet ik haast wel zeker dat het je kabel is.<BR>Dat spul is namelijk na 1 a 2 jaar buiten in de zon verrot!!<BR>Niet zichtbaar uiteraard maar de inpedantie zal verlopen zijn en de verliezen met enkele db's toegenomen...en dat merk je het eerste op de hoogste frequenties!!!<BR>Tip: vergelijk je huidige coax met een nieuw stuk.<BR>Als dit geen verschil geeft kan het zijn dat de doorgangsversterking van je LNB niet in orde is.<BR>Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo wilko, mdrz en bocky wocky. De coax is groene coax6 grondkabel wat ook daadwerkelijk in de grond zit, dus de zon kan er niet bij komen. In de grond zit ook een koppeling c6-c12 (f-connector) waterdicht ingepakt met 3M skotch, hetzelfde wat cai monteurs gebruiken (ben er zelf ook een vandaar). Die c12 is witte coax. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar ik begin nu ook de koppeling c6-c12 te verdenken.(hoe hoger de freq, hoe meer demping) Dat stuk c12 moet er wel aan want die c6 is veel te stug voor een draaibare opstelling. De coax is van siemens. Ik heb ook een keer een stuk van 40m c12 zo van de schotel naar de tuner gelegd met bijna hetzelfde resultaat. Dus????<BR>Groeten BULLET!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dempingen coax, vergelijk en zie het verschil<P> C6 C12 H125<P>860 mHZ 11.50 25.20 17.80<BR>1350mHZ 14.50 32.30 22.70<BR>2050mHZ 18.40 41.30 28.30<P>Alle waarden in dB bij 100mtr.<P>Als CAI medewerker moet je dit toch weten, gooi er maar nieuwe kabel in want verm. zit er toch een probleem in je kabel, oxidatie, slechte verbinding etc. <BR>Met goede kabel en verbindingen kan je wel 100 mtr. neergooien, ik weet het niet precies maar volgens mij komt er wel ong. 70dB uit je LNB.<P>C6 is zeer goede kabel maar heel duur, C12 moet je gelijk de vuilnisbak ingooien.<BR>H125 kabel (Belden, Hertzinger, Pope)is de beste keus voor een zo gunstig mogelijke prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was een beetje onduidelijk, nu met puntjes gewerkt.<P>.............C6.......C12.......H125<P>860 mHZ....11.50....25.20......17.80<BR>1350mHZ....14.50....32.30......22.70<BR>2050mHZ....18.40....41.30......28.30<P>Alle waarden in dB bij 100mtr.<P>C12 moet je gelijk de vuilnisbak ingooien.<P>Succes JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lnb is breedbandig genoeg, want het heeft altijd goed gewerkt. Wat die coax aangaat: Ik heb zelf ook het vermoeden dat de koppeling c6-c12 de boosdoener is. Maar die h-125, is dat ongeveer dezelfde dikte als c12? Ik heb die kabel nog niet gezien vandaar. Als het dezelfde dikte heeft kan je een koppeling maken op die c6. Bij mijn vorige woning ligt nog altijd zo een 40m c6 in de grond en de nieuwe bewoner heeft een perfect beeld op zijn ontvanger, vandaar deze topic. Ik heb nu net een echostar D2510IP aangeschaft en de signaal meter staat op astra ongeveer op 70-80% terwijl hij op de telecom (VT4) zo'n 60-70% aangeeft.<BR>Daarbij is het beeld zonder blokken. Misschien dat mijn analoge philips ook wel eens de boosdoener kan zijn.<P>Groeten BULLET!<BR><p>[This message has been edited by BULLET (edited 24-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De H125 coax heeft (ongeveer) dezelfde dikte als C12 dus koppelen hoeft in jouw geval geen probleem te zijn.<BR>Ontvangers vergelijken is ook een metode om storingen te zoeken dus waarom niet een 2'e ontvanger er naast plaatsen?<BR>Wie weet is er een filtertje in het HF blikje niet in orde.<BR>Het is electronica dus alles wat je kan bedenken is mogelijk...<P>Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bullet,<P>inderdaad de front-end van zo'n toestel kan zijn parten meespelen.<BR>Ik werk hier met veel slechtere coax en het werkt uit de kunst. Maar hoofzakelijk zal je eerst naar de pluggen moeten kijken desnoods eens opnieuw. Knippen en terug aanzetten, je weet nooit dat een draadje de massa boosdoener is.<BR>gr<BR>Satdigital<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...