Ga naar inhoud


LNB uit positie


Gast

Aanbevolen berichten

Bij het wegwerken van de kabel is de LNB licht verschoven. Nu kan ik alle analoge zenders op de Astra goed ontvangen, maar van het digitale pakket slechts een aantal. Ik heb een Philips DST5816 receiver. In het menu geeft hij aan dat de signaal sterkte volledig 0 is. Mijn vragen zijn dan ook:<P>1)<BR>Waarom komen sommige digitale zenders nog wel goed door, terwijl de rest weg is gevallen en de signaalsterkete 0 is?<P>2)<BR>Kan het zijn dat de LNB een te sterk signaal opvangt, waardoor de 5816 over zijn nek gaat. Terwijl de analoge ontvanger wel normaal functioneerd. Zo ja wat kan ik daar aan doen??<P>Ik hoop dat iemand me kan helpen.<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke kant op verschroven !!<BR>Je LNB loodrecht naar beneden (hangt van type LNB af), soms helpt het om de LNB iets met de klok mee te verdraaien, niet te veel. Vermoedelijk vang je de horizontaal gepolariseerde signalen wel maar heb je het probleem met de verticale signalen. Dat is meestal de moeilijkste om in te stellen. Kijk of in je menu de freq. en LOF van instellingen goed staat, anders werkt de signaalsterkte-meter niet.<BR>Oversturing Philips, hoef je geen zorgen om te maken, dat is het niet.<BR> ..JD..

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Johnny Doe:<BR><B>Welke kant op verschroven !!<BR>Je LNB loodrecht naar beneden (hangt van type LNB af), soms helpt het om de LNB iets met de klok mee te verdraaien, niet te veel. Vermoedelijk vang je de horizontaal gepolariseerde signalen wel maar heb je het probleem met de verticale signalen. Dat is meestal de moeilijkste om in te stellen. Kijk of in je menu de freq. en LOF van instellingen goed staat, anders werkt de signaalsterkte-meter niet.<BR>Oversturing Philips, hoef je geen zorgen om te maken, dat is het niet.<BR> ..JD..</B></font><HR></BLOCKQUOTE><P>Ik heb de LNB nu wat scheef erin gezet (met de klok meegedraaid) en nu werkt hij weer. De signaalsterkte meter doet het ook weer (de LO LNB was verkeerd ingesteld)<P>Bedankt voor de hulp johnny<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...