Ga naar inhoud


coax problemen?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik krijg geen signaal meer binnen. Gisteren nochtans nog wel, maar ik heb wat geprutst met het installeren van een 2e LNB en vandaag krijg ik geen signaal meer binnen. Volgens mij ligt het aan de kabel. Ik weet dat deze werkt ,want gisteren deed ie het. Wel is het zo dat diezelfde kabel het in het begin ook niet deed omdat die niet goed in de receiver zat. Ik heb echter al duizend keer de kabel derin en deruit gehaald, maar ik krijg nog steeds geen signaal. <BR>Mijn vraag: is het mogelijk dat ik de coax kabel verkeerd steek in de LNB of receiver? Waar moet ik opletten als ik de kabel erin steek?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst en vooral erop letten dat je op de kabel geen kortsluiting hebt, dit kan schade aan de electronica teweeg brengen, zelfs al is je tuner hiertegen beveiligd, ik ken gevallen waar zelfs de Lnbf hierdoor sneuvelde. Wat er nogal veel voorkomt is dat de massa of afscherming (dit is het metalen netje rond de middengeleider) slecht kontakt geeft met de F-connector. Enkelen denken dat dit moet weggeknipt worden. Dikwijls wordt ook de signaaldraad (de middenste geleider) veel te lang gemaakt, welke dan de las in de Lnb of de tuner stuk maakt. Een lengte van 3mm buiten de connector voldoet reeds. Met een klein multimetertje kan je gemakkelijk de kabel testen. Heb je geen beschikking hierover dan kan een batterij en fietslampje ook helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx guys<P>@ Satman<P>Ik heb inderdaad de signaaldraad te lang gemaakt. Ik hoop dat ik niks stuk gemaakt heb zo. De massa heb ik ook weggeknipt. Twee dingen dus die ik kan verbeteren. Ik laat je wel weten of ik resultaat boek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...