Ga naar inhoud


problemen uitrichten corotor


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al enkele dagen bezig met het plaatsen van de door mij aangeschafte 1.80m prime focus schotel. Hierin heb ik gehangen een corotor met een Ku en een C band LNB. Mijn probleem is hetvolgende: ik zie bij het uitrichten meerdere brandpunten (weliswaar zwakker dan het middelste brandpunt) van eenzelfe satelliet (links+rechts+boven+beneden van de juiste positie). Mijn ontvangst valt dus tamelijk tegen (zeker als ik het vergelijk met mijn oude 1.2m prime focus waarin een Universele Ku band LNB hing! <BR>Kan iemand mij helpen met (tegen vergoeding uiteraard!!!!) of hoe ik tot een juiste afstelling moet komen om het maximale uit mijn 1.80m schotel te halen? <BR>BvD hiervoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hetzelfde met mijn 1.2m dish. Als ik draai (met analoge ontvangst) komt hetzelfde signaal nog een keer (links en rechts) voorbij, zij het veel zwakker, maar de algehele ontvangst is prima. Toen mijn lnb verzopen was, had ik die 2 "bijsignalen" niet, dus als je die wel ziet is de ontvangst goed. Gewoon inregelen op het sterkste signaal. Suc6,<BR>Groeten BULLET!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat verschijnsel is geen probleem je hebt dan ontvangst op de zogenaamde zijlobben wat wel erg belangrijk is is de brandpunt afstand en ik hoop dat je feedsuport stangen zijn aangepast daarvoor meestal moeten ze korter worden en van 1,2 naar 1,8 meter is niet zo'n grote stap en je moet niet vergeten dat de coroter op de ku band verliezen geeft zodat de ontvangst wel eens minder kan zijn als op je 1,2 m en bij een grote schotel komt het eropaan dat je hem heel zuiver afregeld daarom beveel ik je een tweede moter aan om de elevatie af te kunnen stellen suc 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Herbies bedankt voor je tips (Bullet natuurlijk ook)! Hoe zie ik dat voor me: een tweede moter voor de elevatie? Mijn Echostar AD3000ip is daar toch niet geschikt voor (dacht ik?)? Trouwens een aangepaste Polarmount zal dan ook wel nodig zijn?<BR>Graag zou ik van je horen hoe jij dit voor je ziet!<BR>MvG Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...