Ga naar inhoud


ervaringen C-band "LNBF"


Gast

Aanbevolen berichten

(zie ook mijn vraag over het uitrichten van een corotor)<BR>zijn er mensen die ervaringen willen delen over die 'nieuwe' C-band LNB 20k van chapparal waarbij de scheiding tussen horizontale en verticale polarisatie ook plaatsvind door middel van 13/18 volt via de coax (net zoals bij een Ku band LNBF), hoe zijn de ontvangstmogelijkheden??????? (ik ben met name geintereseerd in Zuid-Amerika op 40 graden West), is het een goed alternatief voor een traditionele C-band LNB+polarizer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


haai<BR>Ik heb geen Chapparal maar een micro electronics 20k c-band lnb die met 13/18V gepolariseerd is (net als die gewone Ku-LNB's) deze heb ik op me 1.80m schotel geplaats en de ontvangst resultaten zijn perfect van 57 oost tot 40.5 west waar 806 uit zuid amerika zit digitaal valt er nix van te missen ;-)))))

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt goed Happysat! Heb je hem naast een Ku band INB in die schotel hangen? En heb je nog extra aanpassingen moeten doen om alle signalen (ook circulair gepolariseerde signalen) op te kunnen vangen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee polarbear het is een opstelling met maar 1 lnb erin er zat eerst een dual Ku-LNBF op die heb ik vervangen door die c-Band LNB ik krijg alle circulair gepolariseerde signalen gewoon door,het merendeel is links of rechts draaiend gepolariseerd en er waren geen aan passingen voor nodig behalve een secam tv-tjee want ik wilden die statsionar satellieten bekijken<P>Veel suc6 ermee....!!!!!!!!!!!!!!!!<BR>Greeettzz Happysat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...