Ga naar inhoud


Regenbuitje, beeld weg


Gast

Aanbevolen berichten

Advies nodig...<P>Schotel= Triax 64<BR>LNB= Alps (Advanced Feedhorn)<P>De signaalsterkte blijft goed alleen een de kwaliteit (BER) wordt snel slecht. <BR>De schotel is goed gericht, polarisatie is gecorrigeerd.<P>Het enige wat ik nog kan verstellen is de afstand tussen de schotel en LNB (ong. 1 cm). Zou dit het probleem kunnen zijn?<P>Thnks,<P>Grtz Wiz confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die triax is een heel goede schotel, dat mag geen probleem opleveren bij hevige regen. Ik denk dat je de fout toch in de lnb of de coax moet zoeken (als de schotel goed staat uitgericht). Suc6<BR>Groeten Bullet! laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel is nogal krap voor digitale ontvangst, bij een deftige regenbui lijkt mij uitval wel normaal. Het brandpunt van de schotel op je Lnbf kan wel iets uitmaken, maar echt veel zal die ene cm niet helpen. Om dit echt goed af te regelen hoef je wel meetapparatuur te hebben. Wat u ook kan proberen is de Lnbf iets schuin te draaien. Proberen maar zou ik zeggen. Mail mij eens je locatie, mocht je niet te ver van mij wonen ... ik heb meetapparaten en wil je wel gratis hierbij helpen.<P>SatMan smile.gif" border="0 <BR>_________<P>Moderator 'Internet via the Sky'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx,<P>Mmmm, ga toch eerst ff de LNBF verschuiven, wie weet helpt het. <BR>Als er wat mis zou zijn met de coax (30 mtr, H125) moet ik dat dan niet zien aan de signaal meter?<P>Grtz Wiz rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beter laat, als nooit; de conclusies.<P>Het verschuiven van de LNBF (brandpunt) maakte wel wat uit ( signaal van 4 -> 3). Later een Humax gekocht en wat bleek, de schotel stond toch niet helemaal goed. De meter van de Hum is veel gedetaileerder en na hiermee opnieuw afgeregeld te hebben, geen uitval meer gehad.<P>Na het goed afstellen van de schotel maakt het verschuiven van de LNBF niets meer uit.<P>@satman; thnx voor de aangeboden hulp wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...