Ga naar inhoud


Wav dts files afspelen


dragstar xvs

Aanbevolen berichten


Citaat:
Mijn db7000 is aangesloten via glasvezel en in mijn versterker zit wel een dts decoder, dus ik denk dat het dan wel goed moet komen....
Misschien maak ik een denk fout maar dat hoor ik dan wel.


Nee je denkt niet verkeert als de dreambox wav files zou kunnen afpelen zou er uit je tv rare geluiden komen.
Maar je versterker maakt er dts geluid van
Dus dan zou je tv sound uit moeten.

Alleen is er denk ik geen .wav player voor de dreambox..of ik moet het mis hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
////

Een WAV player bestaat al sinds mensenheugenis voor de 7000.


heb je ook een naam van die speler dan ?
Of mischien kan je hem toevoegen als bijlage..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helaas op dit moment niet mogelijk om op de Dreambox WAV files 'bit-perfect' af te spelen.

DTS ge-encodeerde WAV files moeten onbewerkt en met de zelfde frequentie als de DTS stream over SPDIF gestuurt worden. Dus geen volume of up/down sampling ect, anders kan de DTS stream niet meer gedecodeerd worden. Even zoeken op de web site van dream multimedia leert ons dat de SPDIF van DM7000 op 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz werkt . Het afspelen van een DTS stream ge-encodeerd op 44.1 KHz of 48 KHz zou mogelijk moeten zijn. Mechatron's Jukebox plugin is het enige programma waarvan ik weet dat het WAV files kan afspelen en de 44.1 KHz DTS files die ik heb getest werden niet bit-perfect afgespeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jukebox werkt niet. Ook niet de ingebouwde wav support van Gemini. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om DTS/AC3 wavs af te spelen zodat ze goed uit mn DTS/AC3 versterker komen. Jukebox stuurt wel uit over optisch, maar past de wav aan en dus krijg je alleen maar ruis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...