Ga naar inhoud


Astra/Hotbird problemen.


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een 88cm vaste schotel voorzien van 2 twin lnb's staan op astra/hotbird. Ik heb daarop aangesloten een humax 5400 en een samsung d-box dmv 2 diseqC switches. Als ik de twee ontvangers aanzet, op dezelfde satelliet is mijn ontvangst prima. Zodra ik echter de een op hotbird en de ander op astra zet krijg ik bij een van de twee geen signaal binnen. Een verkoper in een satshop beweerde dat het mogelijk is om de twee ontvangers toch te laten werken en wel door de lnb's te verdraaien.......nou heb ik gedaan! Ik krijg nu op de Humax een stuk of vier zenders van Hotbird binnen als de Samsung box op Astra staat. Werkt dus niet al te goed! Heeft iemand hier misschien een betere oplossing voor?<BR>Alvast bedankt!<P> rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo jij bent heel verkeerd ingelicht daar je met horizontale en verticale ontvangsten zit,waarbij de ene op 14volt en de andere op 18 volt gestuurd word dus als je met twee receivers op twee enkele lnb's zit en jij kijkt met de ene horizontaal dan kan je met de andere receiver ook alleen maar horizontaal kijken want 18volt kan nooit meer 14 volt worden.De oplossing is twee lnb's met dubbelle uitgang en twee diseqe switches daarmee is je probleem opgelost.<P>groetjes naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Ik heb een 88cm vaste schotel voorzien van 2 twin lnb's staan op astra/hotbird. Ik heb daarop aangesloten een humax 5400 en een samsung d-box dmv 2 diseqC switches. <HR></BLOCKQUOTE><P>De beste man heeft dus 2 twin LNB's en 2 diseqc swiches. Er vanuitgaande dat de spullen werken als het moet en alles goed aangesloten is zou dit moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn brains even aan 't werk gezet, net zoals onze sheriff uitlegt, zou het moeten werken. Dit is een correcte opstelling. Vermoedelijk scheelt er iets aan een DiSEqC switch, kan je gemakkelijk uittesten doordat je er twee heb (steeds proberen met 1 tegelijk!) Heb je nog problemen, dan is het mogelijk dat je coax-kabel te lang is, bij sommige tuners (Strong 8000 o.a. - eigen ervaring) is 40 meter reeds een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verkoper in een satshop beweerde dat het mogelijk is om de twee ontvangers toch te laten werken en wel door de lnb's te verdraaien.......nou heb ik gedaan! Ik krijg nu op de Humax een stuk of vier zenders van Hotbird binnen als de Samsung box op Astra staat<P>ik heb ook een multifeed, waarschijnlijk hep die verkoper toch gelijk dat je 2de Lnb niet goed staat op hotbird omdat je maar 4 zenders door krijgt, ander richt je schotel met die samsung op hotbird ff uit komt ie goed binnen stel je die andere op astra af<BR> shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen hardstikke bedankt voor jullie reacties!<BR>Ik heb alles nog eens nagekeken en kan nergens een fout vinden. Schotel staat perfect, Kabels nieuw(niet langer dan 26 meter). Lnb's nieuw, diseqc-switches zo uit de winkel.<BR>Gelukkig ben ik er inmiddels wel achter gekomen wat fout is!<BR>Net als iedereen (waarschijnlijk!) koop ik af en toe van die sat-blaadjes. Alleen....ik kijk die dingen altijd alleen maar vluchtig door. Pas nu, nu ik in de problemen zit, ben ik ze eens echt goed gaan doorlezen!<BR>Laat ik nu in de Hopper guide van dec/jan een soortgelijk probleem als het mijne vinden! Op bldz 32! Daar wordt een opstelling van drie vaste en 1 draaibare schotels aangesloten op verschillende ontvangers besproken. De humax daar - die net als de mijne - aangesloten was dmv een diseqC-switch op een Alps-twin lnb kreeg GEEN beeld van de drie andere schotels als de mediasat die aangesloten was op de andere twin uitgang van de Lnb aan stond! Wat blijkt nu: De Alps-twin was de boosdoener!<BR>Die dingen geven ook op de ongebruikte uitgang(dwz de uitgang die niet van spanning wordt voorzien) ALTIJD een signaal af! Die Humax van mij vangt dus signalen van Hotbird en Astra tegelijkertijd op (als tenminste de samsung bij mijn vrouw op de slaapkamer op astra staat en ik voetbal op hotbird wil kijken)<BR>Hopper guide heeft verschillend lnb's getest.<BR>Philips en Sharp bleken de niet gebruikte uitgang van hun twins of wel geheel af te sluiten of wel zodanig te verzwakken dat er geen storing door werd veroorzaakt.<BR>De verkoper zei nog tegen me: "Welke lnb's wilt U meneer, Philips of Alps?" Nou, zoals gezegd ik koop altijd satblaadjes.....ik lees ze wel niet..maar reclame schijnt toch ergens te blijven hangen! Alps kwam me zo bekend voor! Ik zei dan ook: "ALPS!"<BR>Kost me wel fl. 350.00 piek!<BR>Nogmaals, allemaal bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...