Ga naar inhoud


Bij Hydra, beeld op laptop via vlc door vpid te klikken, bij Pli?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Voorheen yoen ik Hydra had, kon ik in firefox de webinterface van de db pagina laden en als ik dan vervolgens op de vpid informatie klikte , startte vlc op en kreeg ik beeld op mn laptop.

Bij Pli , wat ik nu dus heb draaien, wil dit niet lukken. Heb de plugin vlc frontend gedownload in mn box. Heb vlc ook nog steeds draaien op de laptop.

Als ik naar de ip van de db surf, krijg ik de webinterface van Pli. Ik zie dan iets van web-x-tv staan, maar als ik daar op druk vraagt ie om een plugin. Deze vindt ie niet automatisch, moet je dus handmatig installeren. Maar wat???

 

Alvast bedankt als jullie het antwoord weten.

Gegroet,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om x-web-tv werkend te krijgen:

 

Kopieer de files vlcintf.xpt en npvlc.dll naar Program Files/Mozilla/Firefox/plugins (of waar je Firefox dan ook geinstalleerd hebt). Daarna Firefox opnieuw opstarten en als url "about:plugins" typen om te kijken of VLC multimedia plugin erbij staat.

 

Die files kun je vinden in de VLC installatie (ik heb 0.8.2) onder de directory mozilla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit nu beweging in web-x-tv, maar nog steeds geen beeld op mn laptop. Er wordt in ieder geval niet meer gevraagd om plugins te downloaden.

 

Waar is die vlc frontend voor als plugin in ppanel?

 

Wie o wie. Ik vond het altijd fijn en makkelijk om op deze manier te kijken.

Gegroet,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja voo rmij heeft dat noiot gewerkt, dat is alleen voor windhoos.

ik gebruik alleen linux, om op mijn laptop sat te kijken gebruik ik vlc en het bijgevoegd script dat netjes op een webpagina de juiste url weergeeft voor vlc.

 

NB: dit script had ik elders van dit board weg, maar ik kan de thread niet meer vinden. De credits gaan naar de maker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat script moet je ergens op een webserver zetten die via IP bij je DB kan (dus ergens bij je thuis of gebruik de apache+php plugin op de dreambox zelf).

Ip in het script aanpassen naar je eigen IP en wanneer de DB aanstaat op een bepaald kanaal de webpage opvragen in een browser, de URL die dan verschijnt open je in vlc en klaar-is-klara.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...