Ga naar inhoud


hotbird instellingen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat je met dual monoblock een dubbele lnb opstelling bedoelt. In je topic staat niet hoe je die lnb's schakelt, met een coax-relais of met een disecq switch. Als je Astra wel ontvangt en Hotbird niet betekent dat je hotbird lnb of geen signaal krijgt of geen spanning uit je tuner. Om daar achter te komen kun je eventueel de lnb's wisselen. Heb je dan nog geen ontvangst, dan moet je conroleren of je lnb wel spanning krijgt. Is dat niet het geval dan moet je de switch controleren of die wel goed werkt. En het allerbelangrijkste bij dualfeed opstellingen: staat de lnb wel goed in de schotel gemonteerd en is je schotel goed uitgericht?<P>Suc6,<P>Groeten Bullet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben sinds kort in het bezit van een humax 5300, 88 cm schotel met dual monoblock.<BR>Krijg hotbird niet aan de gang, wat zijn de procedures en instellingen om deze toch te ontvangen. Adstra gaat fantastisch, maar nu Hotbird nog.<P>[ 25-04-2001: Message edited by: Lars ]<p>[ 25-04-2001: Message edited by: Lars ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Vraagje Lars of Bullet ! ik heb hier een monoblock<BR>lnb dus 2 in 1 geheel een brainwave bw9911<BR>gemonteerd in de schotel met een aanpassing<BR>omdat deze lnb dunner is ! als ik achter de schotel sta zie ik de 2e lnb aan de rechterkant die dan voor de hotbird moet zijn ! klopt dat ? of doe ik toch ergens iets verkeerd !! astra signalen bikkelhard<BR>alleen hotbird niks ! en hoe staan de instelling in de tuner ? ik gebruik een hummie 5400 ! groetjes jelle !! ps de schotel is 80 centimeter ! tongue.gif" border="0<p>[ 07-07-2001: Message edited by: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo sjefke bedankt voor je reaktie nou dan staat de boel hier niet goed dus dan moet ik de dubbele lnb dus opschuiven naar links <BR>astra is diseq a en hotbird is diseq b als ik het goed heb zou het dan moeten werken ?<BR>ik heb dus de lnb verkeerd in de schotel dus<BR>maar als ik de lnb opschuif de andere kant dan zie ik de hotbird dus links en de astra dus rechts en ik had altijd begrepen dat de hotbird zuidelijker zit dan de astra of zie ik dat helemaal verkeerd ? neem me niet kwalijk als het misschien stom klinkt maar zo had ik dat gedacht maar moet dus precies <BR>tegenovergesteld denken ! groetjes jelle ! tongue.gif" border="0 ps nog wat de schotel is een 80 centimeter en staat uitgericht op de astra !<BR> tongue.gif" border="0<p>[ 07-07-2001: Message edited by: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal het is gelukt de lnb omgedraaid en moest wel de diseq switch verwisselen hotbird is nu diseq a en astra nu diseq b geworden maar dat hinderd verder niks alles werkt nu goed !!<BR>groetjes jelle en bedankt voor alle goeie tips !! shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat de hotbird zuiderlijker zit dan de astra, maar de LNB ziet het gespiegeld. Heeft te maken met de hoek van inval en de hoek van terugkaatsing van het signaal.<P>Groeten smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo borry ja dus dat was wel goed bedacht maar het signaal wordt dus gespiegeld oke<BR>alles werkt hier prima nu alleen de diseq instellingen in de humax omgedraaid en klaar was het !<BR>groetjes jelle ! cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...