Ga naar inhoud


2 ontvangers 1 schotel.


Sat2All

Aanbevolen berichten

Hallo,<P>Ik heb 2 ontvangers die ik op 1 schotel wil aansluiten. De schotel heeft 2 LNB's die d.m.v. een DiSEqC aangesloten zijn.<P>1 ontvanger heeft 1 LNB uitgang en 1 LNB ingang. volgens de beschrijving om door te schakelen naar een andere ontvanger. Op de lnb ingang komt dan de kabel vanaf de schotel, en de lnb-uitgang gaat dan naar de 2de ontvanger. Maar in de handleiding staat verder niets hierover.<P>Mijn vraag is nu: kan dit wel werken en gaat er niet iets stuk met omschakelen van de ene naar de andere LNB (12V)of de ene ontvanger wil hotbird en de andere astra.<P>Ik weet dat er lnb's bestaan met meerdere uitgangen, maar ja dit zijn natuurlijk weer kosten.<P>Heeft iemand een idee.<P>Groeten,<P>Sat2All<BR> cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0

** Als echtparen echt paren hebben de echtgenoten echt genoten **

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoewel ik het zelf nog niet getest heb werk het volgens mij zo......<BR>kabel van de lnb gaat in ontvanger a, via de uitgang op a gaat hij door naar b. Ontvanger b kan echter alleen toegang krijgen tot de lnb als ontvanger a uitstaat. Dus die 2 zullen elkaar niet bijten. Je zal dus volgens deze regel dus niet een ontvanger op kanaal a hebben voor video opname en tegelijkertijd via de andere naar een andere kanaal kijken. Wil je dat dan zal je toch een andere lnb moeten hebben<P>succes<BR> smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK thanks, zou inderdaad zo kunnen werken. Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Ben toch een beetje bang dat ik iets sloop.<P>Nog nog iemand anders een mogelijke oplossing?<P>Sat2All<P> rolleyes.gif" border="0

** Als echtparen echt paren hebben de echtgenoten echt genoten **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger natuurlijk op STBY zetten, dus niet uit, het signaal wat binnenkomt wordt dan doorgelusd naar ontvanger B, als ontvanger A aanstaat wordt er niks doorgelusd.<BR>Het nadeel is dat je altijd ontvanger A op STBY moet zetten om ontvanger B te kijken, als je dit geen bezwaar vindt dan is de goedkoopste oplossing, anders zijn er nog andere oplossingen.<BR>JD laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar zijn die andere oplossingen dan, ik noemde zelf al lnb's met meer uitgangen. Ik heb ook wel eens van GSO-netwerk gehoord. Maar weet niet wat dit is, behalve dat het staat voor gereed voor satelliet ontvangst.<P>Sat2All<BR> confused.gif" border="0

** Als echtparen echt paren hebben de echtgenoten echt genoten **

Link naar reactie
Delen op andere sites

<B>Sat2All</B>, wat wil je eigenlijk zelf met die twee (digitale)ontvangers ?<P>Wil je <B>tegelijk</B> met beide ontvangers kunnen kijken naar zowel de Astra & Hotbird ? Zoja dan zul je 2 twin lnb's en 2 diseqc switches moeten hebben, waarbij uiteindelijk vanuit elke switch één kabel loopt naar zijn eigen ontvanger.<BR>Wel effe van te voren checken of je ontvangers met de switches overweg kunnen tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...