Ga naar inhoud


Elevatiehoek STAB Rotor Sat HH100 ??


Montoya

Aanbevolen berichten

Onder welke hoek kan ik het beste de Stab motor plaatsen confused.gif" border="0<P>Volgens de handleiding kan ik deze het beste op de breedte graad van mijn locatie instellen en dan met bijgeleverde formule de elevatiehoek van de schotel bepalen.<P>Is het daarbij ook raadzaam om de rotor uit te richten op het exacte zuiden, om zo de Clark-belt nauwkeuriger te volgen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Montoya,<BR>Als ik je kan helpen wil ik best even een artikel in verband met het uitrichten van een H to H motor zoals de Stab, inscannen en mailen, helaas misschien, het komt uit een Frans tijdschrift en is uiteraard in de Franse taal!<BR>Kun je die handleiding van de Stab naar mij mailen?<BR>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is maar goed dat je sneller rijdt dan dat je een schoteltje afstelt. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>Wat betreft je vraag. Volg de aanwijzingingen in de bijsluiter. Het is wel noodzaak om de schotel uit te richten op het zuiden, dat moet het hoogste punt worden in de baan die je rotor gaat volgen. Nou weet ik niet waar je in de woestijn woont maar als in dat stukje woestijn woont wat ook wel Nederland genoemd wordt is het het beste om de Sirius satelliet als zuid te nemen. Deze staat op 5 graden oost en is de meest zuidelijke satelliet voor ons.<P>In de Hopperguide stond trouwens een heel stuk over het afstellen van een draaibaar systeem.<P>suc6,<P>Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een stab hh120 aangeschaft toch iets niet duidelijk<BR>Volgens de handleiding kan ik deze het beste op de breedte graad van mijn locatie instellen 38 graden in mijn geval en dan met bijgeleverde formule de elevatiehoek van de schotel bepalen.hier gaat het dus fout heeft iemand een idee heb een triax 88 schotel<BR>alvast bedankt!!!<P> confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het allemaal eenvoudig te houden, begin met je schotel op de Sirius te richten. De meeste offset schotels vormen t.o.v. de lnbf reeds een invalshoek van om en bij de 18°. Als je deze 18 graden aftrekt van de echte elevatiehoek met de satelliet van om en bij de 30°, naargelang je lokatie in Nederland of België, kom je uit op een hoek van ongeveer 12°. Dus, laat je schotel ongeveer 12° achterover hellen en dit zal je uren miserie besparen. Nadien kan je gaan definitief afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...