Ga naar inhoud


afstand tussen 2 lnb's?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een 1,10 m prime focus schotel.deze staat gericht op de hotbird, 13 deg. Ik wil naast de centrale lnb een tweede lnb hangen (met wat ijzerdraad) om hiermee de astra te ontvangen. Wat moet dan de afstand tussen de 2 lnb's zijn ? Er bestaan wel speciale houders voor, maar dit is toch afhankelijk van de schotelgrootte ?<BR>Ideen? Graag naar haggroenveld@hetnet.nl<BR> rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Boedda en Digit: Dat zijn toch geen antwoorden! Als je echt wat te vertellen hebt doe 't dan op een normale manier zodat iedereen er wat aan heeft. Als dit zo doorgaat staat het board straks bol van de onzin en dat is niet de bedoeling.<P>Grtz. Bullet, sat4all deputy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is simpel uit te rekenen.<BR>Heeft alles met goniometrie te maken.<BR>De tangens van 3 graden = de verhouding tussen de hartafstand van LNB1 en de afstand van het centrum van de schotel tot het brandpunt van de schotel. Vermenigvuldig de verkregen afstand met 2 en je hebt de onderlinge afstand van de beide antennes van de LNB's.<BR>Mail mij de afstand tussen de antenne van de LNB en het hart van de schotel en je krijgt per omgaande de afstand tussen de LNB's. <BR>groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jammer dat ik dit bericht zo laat lees. Maar je zou aan één Lnb genoeg hebben wanneer je die op een rail zou plaatsen. Heb ik gedaan met een Alps en een 80cm offsetdish. Je kent dat wel, stukkie gordijnrail 30cm lang, een<BR>draad met wat catrollen en een contragewicht<BR>om de zaak terug te trekken wanneer je het lijntje viert. Beeld van 5°w tot 19`2°o zonder dat de dish positie verandert. Een grote hefboom verstopt ondermijn bureau houdt de Lnb in positie wink.gif" border="0 Sjiek hoor! Wauw!<BR>Geen grap, werkt echt na wat verbeteringen. cool.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...