Ga naar inhoud


stab hh120 hulp gevraagd mbt uitrichten


alejandro

Aanbevolen berichten

hallo, allereerst excuses voor het voor de zoveelste keer vragen van het volgende,<BR>ik heb veel topics kunnen vinden maar het is me niet echt duidelijk geworden,<BR>ik heb een hummie5400 en laatst een stab hh120 gekocht om lekker te kunnen gaan draaien<BR>nu heb ik de volgende specs:<BR>0 punt van mijn stab uitgericht op de Sirius <BR>elevatiehoekstab:54graden<BR>elevatiehoek schotel ong 30 graden<BR>met deze afstelling pak ik aleen de sirius,astra1,hotbird.<BR>ik woon in zeist weet iemand de juiste,<BR>elevatiehoek voor de stab en de juiste elevatiehoek voor de schotel<BR>in de handleiding staat dat ik volgens de map een elevatiehoek van 38 graden voor mijn stab moet hebben mijn<BR>de volgende formule om uit te rekenenwat de elevatiehoek van de schotel moet zijn(sorry maar ik snap hem niet)<BR>graden schotel elevatie hoek=P - (a-30)<BR>P= aantal graden voor schotelhoogte vastgesteld door de fabriek.<BR>A=uitgerekende waarde van de hoogte van de rotor volgens de kaart (38graden)<BR>30= vaste waarde(verticale hellingpercentage)van de rotorsteun<P>is er alstublieft iemand die mij hierbij kan helpen?<BR>als je dit leest zul je wel denken waar heeft hij het over maar dat begin ik nu zelf ook te denken,<P>groetjes,<BR>alejandro<P> mad.gif" border="0

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites


HI;<P>Aangezien ik zelf lang ben bezig geweest om een "draaibaar" syteem af te regelen zal ik je wat "gouden" tips geven.<P>De hoek die je zoekt is ca 40 °; in zeist waarschijnlijk iets minder; dus ca 38 °.(=hoek v/d stab)<BR>De schotelevaluatie is ca 30 °<P>Let nu op; pak een kompas; en richt de as van de motor (neem beugel als midden) exact op het zuiden.<P>Als beste richtpunt kun je de Thor satelliet nemen deze staat op 1°W<P>Als je deze instructies volgt staat hij precies goed; de ontvangst is wel erg afhankelijk van de maat van de schotel (de zg gain) <P>Suc6<P>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...