Ga naar inhoud


motor hoe stel ik hem het beste in


Gast

Aanbevolen berichten

hoe kan ik het beste mijn schotel uit richten<BR>ik heb een draaibaar systeem<BR>welke sat moet ik nemen ??<BR>ik heb eeb 64 cn schotel en ik woon in delft<BR>bedankt alvast confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi;<P>Bij de posting heb ik het al uitgelegd; kijk onder deze rubriek maar ik zal het nog eens doen:<P>De "hardlijn" van de motor met beugel exact naar het zuiden richten (m.b.v een kompas)<P>De stab-hoek moet ca 38 ° bedragen (= hoek van de ophangstang om de schotel te monteren)<BR>De schotelevaluatie op ca 30°<P>Nu richt je de schotel uit op de Thor (1° W) of de sirius (4.8° oost) als je dit gedaan hebt draaien en de andre satelieten bekijken<P>Suc6<BR>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja ;<P>Dit was ik vergeten; een 64 cm is voor de Astra satelliet voldoende; maar voor andere ; EutelSat; TeleCom, TurkSat is hij veel te klein; minimaal een 80-90 schotel liefst een 1 m schotel voor deze sats.<P>Zelfs voor de Hotbird wordt een min van 80 cm aangeraden <P>Mijn advies: wil je echt "ongestoord" kijken koop een schotel van minimaal 85 cm<P>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

MacGuinnes;<P>Op een "goede" schotel" moet altijd een "graden-aanduiding" zitten; ook (of zeker) op een Triax. Dus inderdaad zou ik hem terugbrengen. Mocht dit nu absoluut niet gaan dan kun je hem stellen met een gradenboog of een zg laser-waterpas (= zeer handig)<P>Ikzelf heb ook een 88 cm schotel maar het signaal op sommige sat´s is toch zwak; de Thor en Sirius zijn echter goed te ontvangen;<P>En ja de meningen zijn erover verdeeld, ik heb mijn schotel uitgericht op de Thor en heb prima ontvangst. Je kunt hem echter ook afregelen op de Sirius (4.8°Oost) hierdoor heb je een "miimaal" voordeel als je de "oosterlijke" satelieten bekijkt.<P>Groetjes<P>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...