Ga naar inhoud


Iemand tips ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn schotel op een gewone antenne motor gemonteerd en werkt perfect voor Astra/Hotbird-ontvangst. Aleen heb ik problemen met de wind. Telkens een klein briesje opsteekt valt het signaal weg door een te grote speling op de motor.<BR>Heeft iemand een tip om die speling weg te werken ? Of kan ik deze motor anders opstellen om de schotel draaiend te krijgen ?<P>Dank bij voorbaat !<P>Frederic

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh man, waar begin je aan. De windlast van zo´n constructie is enorm. Staat toch niet op een schoorsteen he? frown.gif" border="0 De ruimte in het radarwerk zou je kunnen opvullen met teflontape uit de CV techniek.Niet teveel anders wordt dat naar z´n malle moer gedraait. wink.gif" border="0 Voor de elevatie kun je maar één kant uit met zo´n rotor door de mast iets uit het lood te zetten. Vanaf pal zuid<BR>(ijkpunt:sirius 5°oost) moet de elevatie omlaag gaan tot aan 40°oost of verder. Hou dat ding laag anders gebeuren er ongelukken.<P>Laat ons maar weten wat je ervaringen zijn<BR> tongue.gif" border="0 succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus een teflonlaagje aangebracht en dit werkt goed. De speling is al heel wat minder.<BR>Ik ben benieuwd hoelang hij het volhoud...<BR>Indien ik zelf lichtjes aan de schotel duw en trek gebeurd er nu niets ernstigs met mijn signaalsterkte, anders was die direct weg. Nu nog wachten op enkele goede windbuien...<BR>Aangezien ik een flip-secadoos gebruik ben ik gebonden aan het aantal sats en gebruik dus enkel Astra & Hotbird, maar de tip in verband met het even uit lood zetten is wel interessant. smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij te horen dat het werkt. Teflon is maar een tijdelijke oplossing. Ik denk er ineens aan dat je de speling ook kunt compenseren door een kleine treklast aan de LNB te bevestigen. Maar de wind is heel onberekenbaar op een dak en blijft rukken en trekken vanaf de gekste hoeken. frown.gif" border="0 Maar nogmaals: hou de schotel láág want je wil niet weten wat er kan gebeuren als er een complete schoorsteen omlaag komt gieren met schotel en al shocked.gif" border="0 En misschien is de topic "Lnb aan een draadje", ook wel iets voor je. Staat in deze groep. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...