Ga naar inhoud


Reedsensor


Gast

Aanbevolen berichten

Hi;<P>Na de discussie over het magnetische zuiden heb ik jullie beslommeringen ook even gevolgt;<P>Ik heb nl hetzelfde probleem met een Jaeger, dus de sensor kapot; nu heb ik wel andere sensors; maar ja deze passen niet in het "houdertje" .<P>Heeft iemand een link naar een URL (indien commercieel naar PM) of een tip waar deze sensors te krijgen (lees kopen) zijn ??<P>Mijn dank zal zeer groot zijn <P><BR>Groetjes<P>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mac.<P>Ik heb op het board van Satnerds het volgende bericht over het vervangen/testen van de reedsensor in de Jaeger gevonden.<P>----------------------------------<BR>Het vervangen van een reed contact is door elke hobyist te doen.<BR>Een reed contact is een klein glazen buisje met twee aansluitingen die vaak op een klein hulp printje zit gemonteerd in de motor.<BR>Tijdens het draaien van de motor draait hier een magneetje bij langs die er voor zorgt dat de twee metalen lipjes die in het buisje zitten even contact maken waardoor er een puls ontstaat.<BR>Je kunt het contact eenvoudig testen door tussen puls en massa van je aansluiting even een multimeter te plaatsen en de weerstand te meten welke tijdens het draaien steeds van nul naar oneindig moet springen.<BR>----------------------------------------<P>Kan je hier iets mee ?????? <P>Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht Pong.<BR>Het nadeel is dat je de motor niet met de hand kan draaien. Ik meet nu nul Ohm, maar het kan ook zijn dat de contacten nu vast zitten.<BR>Ik heb M-sat geschreven en zij melden mij terug dat zij gaan informeren.<BR>Wordt vervolgd. wink.gif" border="0cool.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zogenaamde blijven kleven van het reedcontact is een klassiek probleem.<BR>Ik heb hier zelf ook al eens mee te maken gehad.<BR>Het leek mij eenvoudig om eens eventjes snel dat reedcontactje te vervangen door eentje dat ik hier had liggen en er hetzelfde uitzag.<BR>Nou, dat viel dus tegen; de motor gaf wel weer pulsen, maar niet regelmatig.<BR>Het heeft waarschijnlijk ook alles te maken met de kracht van de mageneet, de gevoeligheid van het reedcontact, en de locatie van het contact t.o.v. de roterende magneet.<BR>Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen, maar het werkte twee weken goed, en toen was het weer mis.<BR>Ik heb het toen vele pogingen later maar opgegeven, en er maar een DiSEcQ rotor op gezet.<BR>Ik heb naderhand wel ergens op een board (misschien wel dit) gelezen dat het belangrijk is dat je de juiste sensor gebruikt wanneer je deze moet vervangen.<BR>Als je een orginele kunt vinden, dan is dat zeker de oplossing die je het minste grijze haren bezorgd wink.gif" border="0 <BR>Succes in ieder geval met de reparatie, en ik hoop dat mijn ervaring jullie wat kan helpen.<P>Groetjes Twinsat<p>[ 22-06-2001: Bericht aangepast door: twinsat ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reply. Alle ervaringen helpen hè.<BR>Omdat ik een Echostar AD3000IP heb kan ik geen Disc... nogwat motor aansturen.<BR>Het vreemde is dat de handelaar van deze storingen nog nooit gehoord had.<BR>Die stomme dingen gaan altijd defect als je garantie NET afgelopen is. frown.gif" border="0mad.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens anders een oplossing van iemand net hetzelfde probleem.<BR>Het bleek een kabelbreukje te zijn.<BR>Heb je met je multimeter al de kabel doorgemeten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff nog over mijn probleem. Samen met een kennis van mij ben ik er achtergekomen dat niet de reesensor maar de microzwits, door vocht, defect is. Ook deze zijn (het zijn er twee boven elkaar) makkelijk te ontvangen.<P>Doe er je voordeel mee. cool.gif" border="0shocked.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...