Ga naar inhoud


lnb ptt schotel 1.2m


Gast

Aanbevolen berichten

frown.gif" border="0 hallo allemaal ik heb een probleem met mijn pttschotel waar eenlnbhoorn bij hoort die ik niet heb wie heeft een op lossing daar ik bij slecht weer blokjes heb wie kan de juiste f/d verhouding geven en kan er een normale lnb in van strong of zoiets .wie werkt er met zoiets gaarne bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites


De f/d verhouding kun je ook krijgen door,<BR>1-feedstangen los halen, <BR>2-een losse lnb in het brandpunt houden,<BR>3-deze lnb langzaam naar de schotel bewegen, en het signaal metertje in de gaten houden,<BR>4-bij het hoogste signaal heb je het nieuwe brandpunt.<P>bij sommige lnb's kun je de hals diameter aanpassn door middel van de kunststof kap er af te breken.<BR>de kunststof dop aan de voorkant moet wel zitten blijfen.<BR>je krijgt dan een 20 mm hals in plaats van een 40 mm<BR>je hoeft niet bang te zijn dat de lnb niet meer waterdicht is, omdat deze volledig van metaal is.<BR>dit kun je o.a. bij een grundig of een alps lnb uitvoeren.<P>WaferJo. laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste ptt-schotels hadden een lnb met een mechanische polarizer. Die kun je makkelijk vervangen door een lnb met flens te kopen. Er zijn verschillende soorten flenzen te krijgen dus vast ook wel een voor jou schotel.<P>Grtz. Bullet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar de ofset de stangen niet gelijk zijn lijkt mij dit heel moeilijk ik heb wel ervariing met primefocus maar die stangen zijn gelijk maar toch allemaal bedankt voor de sugesties maaris er mischien iemand die nog een feed hoorn heeft liggen en die kwijt wil ik hou mij aan bevolen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...