Ga naar inhoud


ontvangst MTV-bouquet


Gast

Aanbevolen berichten

Bij de zenders uit dit pakket krijg ik vaak een rode stip "slecht signaal", of blokken in het beeld. Zowel bij mtv-central als VH1 etc. Ik heb een standaard nl-digidoos met 60 cm gaatjes schotel. Nu is mij al opgevallen dat mtv uitzend op 1 van de hoogste frequenties. Misschien dat het dat iets mee te maken heeft. Zijn er meer mensen die dit hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ruil je gaatjesschotel eens om voor een normale en als je dan omruild,neem een 80 cm.,richt hem goed uit dan heb je geen last meer bij slecht weer of het moet heel extreem regenen of sneeuwen.<P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens ff of de kwaliteit van het signaal wel voldoende is. Je hebt toch wel je LNBF 5gr. verdraaid? Dit is belangrijk i.v.m. de polarisatie (H/V).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wizard.<P>-signaalsterkte<BR>Met enige moeite heb ik gezien dat het signaal voor de frequentie 12699 ongeveer 3.1 op een schaal van 5 is. Dus dat is nog net op het randje (=groen).<BR>Transponders met een lagere frequentie zoals DLD1&3 scoren ongeveer 4.2. <P>- draaien LNB<BR>Links of rechtsom? Ik dacht zelf linksom.<BR>Dus met de bovenkant naar links.<BR>Ik heb recent de kop vervangen van 0.6 i.pv. 0.7 db, dus dan zou je denken dat de ontvangst verbeterd.<p>[ 16-07-2001: Message edited by: feenstra ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet ergens een andere schotel lenen en die goed uitrichten en dan kijken of het probleem opgelost is.<BR>De gaatjes schotels zijn,volgens m'n satdealer, niet echt bedoeld voor digitale ontvangst

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by feenstra:<BR><STRONG>@wizard.<P>-signaalsterkte<BR>Met enige moeite heb ik gezien dat het signaal voor de frequentie 12699 ongeveer 3.1 [zou genoeg moeten zijn] op een schaal van 5 is. Dus dat is nog net op het randje (=groen).<BR>Transponders met een lagere frequentie zoals DLD1&3 scoren ongeveer 4.2. <P>- draaien LNB<BR>Links of rechtsom? Ik dacht zelf linksom.<BR>Dus met de bovenkant naar links [vanuit de schotel gezien wel].<BR>Ik heb recent de kop vervangen van 0.6 i.pv. 0.7 db, dus dan zou je denken dat de ontvangst verbeterd [dat geldt alleen voor zeer zwakke signalen en dat zijn de Astra transponders niet echt].<P>[ 16-07-2001: Message edited by: feenstra ]</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Wat ook scheelt is de kop goed in het brandpunt zetten (schuiven). Ik zou adviseren om een goede meter te kopen (bijv. Digisat) dan kun je je schotel veel beter afstellen dan met de signaalmeter (bedrieglijk) in het menu.<p>[ 18-07-2001: Message edited by: WizZaerd ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...