Ga naar inhoud


In welke file staat met welke zender de dreambox opstart?


bartbnl

Aanbevolen berichten

Ik ben tegen het volgende aan gelopen: ik had op mijn db7000 (met PLi Amber image) gisteren een timer geprogrameerd staan voor het laatste programma op BBC3. Dat is keurig opgenomen, alleen het laatste stuk van die opname is rommel omdat BBC3 toen niet meer uitgezonden heeft (en ik de timer tot een tijdje na het einde van het programma heb laten doorlopen). Om de een of andere reden is daardoor ook mijn dreambox blijven hangen. Zelfs als ik hem nu opnieuw opstart krijg ik geen beeld (ik denk dat 'ie weer naar BBC3 toe wil, en die zend niet uit op het moment): wel contact via telnet, en hij mount de netwerk-drives ook, maar geen beeld, en geen contact via de web-interface (dus ik denk dat enigma ergens in zijn opstart-procedure blijft steken). Mijn var staat op USB stick, en als ik die eruit trek tussen reboots door doet alles het wel (met de hele oude instellingen die nog in de flash staan). Ik denk dat als ik de config files op mijn stick zo kan veranderen dat enigma opstart met een zender die wel uitzend, dat ik dan van mijn problemen af ben. Iemand enig idee welke file ik dan aan moet passen?

 

Aanvulling: ik heb wat gevonden in /var/tuxbox/config/enigma/config, maar die instelling lijkt toch op het duitse rtl te staan, dus dat verklaart mijn probleem niet. Iemand enig idee wat er anders aan de hand kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is wat er bij mij staat mischien heb je er wat aan :

 

[color:"blue"] s:/ezap/ui/modes/0/path0=4097:7:0:6:0:0:0:0:0:0:;4097:7:0:dbe02:0:0:0:0:0:0:/var/tuxbox/config/enigma/userbouquet.dbe02.tv;1:0:1:7004:436:1:c00000:0:0:0:;

s:/ezap/ui/modes/1/path0=1:15:fffffffe:4:ffffffff:0:0:0:0:0:;1:0:2:81b:449:35:c00000:0:0:0:;

[/color]

 

Ik denk namelijk dat 1 van die 2 het is maak anders eerst een backup van je /var/tuxbox/config/enigma/config.

Als het nu niet werk is er altijd nog een flash erase dat werkt zeker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie. Het werkt inmiddels weer. Toen ik na het posten van mijn eerste berichtje (en het zoeken via telnet op mijn computer die boven staat) weer beneden kwam had ik weer beeld en stond de dreambox op rtl. Misschien toch ergens een time-out na het rebooten ofzo. Mode 0 path0 in de config file lijkt inderdaad de zender te zijn waarmee opgestart wordt *de andere modes zullen wel voor de file-browser enzo zijn).

 

Toch niet handig dat enigma zo over z'n toeren gaat als de zender stopt met uitzenden tijdens een timer-opname: ik ben volgende maand veel van huis weg, en dan zal ik dit soort timers maar beter niet programmeren om niet het risico te lopen dat de opnamen erna niet opnemen omdat enigma hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...