Ga naar inhoud


Welke LNB opstelling


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<P>Ik ga komend weekend mijn schotel op het dak zetten. Het betreft een Nokia 85 cm schotel met een dual LNB voor zowel Astra als Hotbird. Nu zijn er twee mogelijkhede om de dual LNB te plaatsen, te weten:<BR>1. Een van beide feedhorns exact in het brandpunt, de andere feedhorn kijkt 6 graden 'scheel'.<BR>2. Beide feedhorns iets naast het exacte brandpunt plaatsen, dus 'scheel' laten kijken (3 graden ieder).<P>'Mogelijkheid 1' is in mijn geval constructief het eenvoudigst te realiseren, echter 'mogelijkheid 2' is vanuit technisch oogpunt het fraaist (de verliezen worden hierbij verdeeld).<BR>Waarschijnlijk ga ik 'mogelijkheid 1' toepassen, alleen vraag ik mij af of de verliezen niet te groot worden voor wat betreft de feedhorn die 'scheel' kijkt dus naast het brandpunt staat.<P>Heeft iemand ervaring met dergelijke LNB opstellingen? Als ik kies voor 'mogelijkheid 1', welke LNB kan ik dan het beste in het exacte brandpunt plaatsen, Hotbird of Astra?<P>Alvast bedankt,<BR>Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


@misterbean,<P>Ik heb zin's enige tijd een triax 78 met brainwave dubbele lnb staan in de focus de Astra. Helaas werkt deze configuratie niet naar behoren voor de hotbird, ik ontvang bv snai met een sterkte 60 % en een kwaliteit die schommelt rond de 17 % indien de kwaliteit onder de 17 % komt geen beeld.<BR>Een hoop anderre netten niet te ontvangen op de hete vogel.<BR>Nog geen tijd gehad om de LNB anders te plaatsen en de schotel een paar graden te draaien, overweeg ook nog een groter schotel (1 meter) aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...