Ga naar inhoud


Dreambox 7025 of op Dreambox DM8000 wachten.


Gast

Aanbevolen berichten

Paar weken geleden vond mijn vader het goed om nog een satellietontvanger erbij te nemen voor in mijn slaapkamer. Afgelopen vrijdag was ik jarig geweest en stond ik op het punt om een Dreambox DM7025 (topmodel) te bestellen. Eigenlijk zit ik ergens mee of twijfel ik nog steeds om op de Dreambox DM8000 te wachten.

 

Ik zie niet zoveel software en flashes voor de Dreambox DM7025 op het net, omdat de Dreambox 7025 nog zeker vrij nieuw is en er nog niet zoveel van verkocht is. Er zullen volgens mij ook wel heel veel mensen zijn die nu niet een Dreambox DM7025 kopen, maar op de Dreambox DM8000 met High Difintion wachten. Als er niet zoveel mensen zijn die een Dreambox DM7025 bezitten dan zal wellicht in de toekomst ook minder mensen/hobbyisten zijn die in hun vrije tijd leuke software voor de Dreambox 7025 gaan schrijven/maken.

 

Dus denk ik dat het beter is om op de Dreambox DM8000 te wachten. Vinden jullie het ook niet of zie ik iets over het hoofd?

 

 

Groetjes, Omakip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Persoonlijk zou ik niet wachten...

 

heeft enkele redenen:

 

- Voor de DM 8000 ga je al gouw 700€ neertellen...

- Software gaat totaal ondermaats zijn in het begin

- HD channels zijn er nog niet of ontzetend duur...

- De kans dat je een True HD scherm hebt is ook behoorlijk klein

 

 

Ik zou nu een DM7025 kopen, alles mooi bijhouden en moest je ooit een DM8000 willen hebben verkoop je je DM7025 en koop je hem voor een beetje meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht ja, maar die is ook een heel stuk duurder (waarschijnlijk bijna dubbele).

Daarnaast moet je bij de meeste boxen op de releases van software wachten, het zal dus niet zijn dat bij de 8000 al direct veel software te krijgen is.

Software voor de 7025 is er al met regelmaat, dus tegen de tijd dat de 8000 uit komt is er al meer software. Niet iedere hobbyist kan de 8000 financieel veroorloven, dus er zal altijd meer software voor de 7025 komen.

Kwestie van prioriteit en vooral voor gebruik in de slaapkamer hecht ik persoonlijk niet zoveel waarde aan HDTV....

 

succes

 

Raydweep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd moeilijk om te beslissen waneer je wat moet kopen.

 

Maar tegen de tijd dat de 8000 leverbaar is en daar ook goede software boor is zal er wel weer een nieuwer model aan komen en moet je daar dan op gaan wachten?

 

De hoeveelheid verkrijgbare software is niet zo heel erg belangrijk als er maar een software versie is die goed werkt.

Beter 1 goede softwareversie verkrijgbaar als 10 halfgebakken.

Ton

 

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Beter 1 goede softwareversie verkrijgbaar als 10 halfgebakken.

En zelfs de software van de 7025 is nog enigzins "halfgebakken". Alhoewel ik verwacht dat de 8000-software aardig compatible zal zijn met de 7025, dus dat dat ook redelijk snel zal komen daarna.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...