Ga naar inhoud


diseq 1.2????


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<P>Ik ga dit weekend mijn bestaande vaste dual opstelling (astra-hot bird)omzetten naar draaibaar (op t dak)ff 2 vragen hoe kan ik t beste te werk gaan? en wat stel ik op mijn Humax 5100 in?<P>Thanx and keep up the good work<P>Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je je schotel draaibaar maakt heeft de dual/dubbele lnb geen nut meer omdat als je bv. naar 1 west draait er geen satelliet meer op 6 graden afstand zit.<P>Als je maar een schotel hebt dan is een diseq switch ook overbodig.<P>Instellingen van de 5100 weet ik niet daar ik een 5400 heb.<P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goto ik heb ook een 5400 maar met het instellen toch nog vragen die jij misschien <BR>weet.als ik de voor geprogrameerde schotel<BR>instelling gebruik.moet ik als eerste keer<BR>de referentie instellen daar kom ik niet goed achter hoe ik dat moet doen.ook uit de manueel vindt ik dat ondeudelijk.nu heb ik wel astra en hotburdt,en dat ingesteld was niet zo moeilijk.maar dan kloppen de andere satellitten niet meer.heb jij een idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ qmabir,begrijp jouw vragen niet helemaal,bedoel je met voorgeprogrameerde instellingen:settings die je van internet haalt?<P>Wat versta je onder referentie?<P>Heb je een of meerdere schotels en gebruik je een diseq switch?<P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goto ik heb het hier over de satelitte-instelling astra 19gaden oost encetra<BR>met referrentie bedoel ik dat zoals ik gelezen heb moet je de eerste keer dat je disegc 1.2 gebruikt een satelittepositie aangeven en de andere posities zijn dan voorgeprogrameerd( ik heb het hier over een moter met een satelite en een lmb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de reference sat is het 0 punt van je motor,van daar uit weet de motor de<BR>onderlinge posities van de sat's op de clarkbelt<BR>het volgende heb ik gedaan,<P>ik heb de kanaalsettings van pet123 erin gezet(43o tm 43w)<P>de ontvanger op een kanaal van de sirius gezet,<BR>toen naar buiten gegaan en alles gedraait tot ik beeld had(de motor staat op<BR>0 graden)<BR>dan ga je naar<BR>Menu->installation->service searching->manual search<BR>druk ok op antenna alternative<BR>zet diseq command mode op installer,kies bij satname "reference"<BR>ga bij motor control naar reset en druk op ok,er komt nu een waarschuwing<BR>dat alle satposities worden gereset,druk nogmaals op ok<BR>dan ga je bij motorcontrol naar store en dan druk je op ok<BR>nu heb je de reference sat vast gesteld(dit is de sirius en die staat voor<BR>ons in nederland het meest naar het zuiden,oftewel het hoogste punt van de<BR>clarkbelt)<BR>als je nu bv de astra wilt zoeken dan ga doe dit:<P>Menu->installation->service searching->manual search<BR>druk ok op antenna alternative bij sat naam kies je de sat die je zoekt en<BR>dan bij motorcontrol goto.<BR>nu draait hij netjes naar de astra toe,<BR>dit doe je met alle sats die je zoekt,<BR>het kan ook makkelijker door van te voren in de settings lijst de sat<BR>posities in te geven(die staan in het boekje van je motor,er van uitgaande<BR>dat je een stabrotor hebt)en dan pas naar je hummie te sturen,

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...