Ga naar inhoud


Schotel draaibaar maken


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<P>Ik wil graag mijn vaste opstelling draaibaar maken, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik bedoel ik ruk mijn schotel eraf zet m op dat "draaiding"en dan? Waar en hoe richt ik zo'n ding uit?<P>groeten van een tobber....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Krijg m binnenkort 2e hands van iemand die m voor mij heeft geritselt, dus ik weet niet wat voor merk, alleen mijn ontvanger is een humax 5100 ci.......schotel is 80 cm en staat op Astra en hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@unl,<P>Noodzakelijk is in ieder geval dat de paal waaraan je motor en schotel bevestigt perfect loodrecht staat uitgericht !<BR>Een waterpas is dus absoluut vereist.<P>Aan te bevelen is een vrij zicht tussen 42 Oost en 43 West.<BR>Hier zitten de voor Europa belangrijkste satellieten.<BR>Waarschijnlijk zit jouw schotel nu uitgericht op Hotbird, dat is 13 Oost.<BR>Met een gradenboog en een beetje inschatten kun je dan alvast te weten komen welke satellieten je dan zoal zult ontvangen.<P>Als je geen deskundige hulp bij de installatie hebt moet je er wel rekening mee houden dat het een tijdrovend karweitje zal zijn !<BR>Enkele uren tot misschien wel enkele dagen ben je er zoet mee eer alles perfect werkt.<P>Alvast succes !!<P>Groeten,<P>Sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Unl,<P>Jouw vraag is ff te kort door de bocht, zou jij wat meer info kunnen geven van wat jij al hebt staan? welke schotel, welke ontvanger enz. Dit is best wel belangrijk in de overweging wat aan te schaffen om het draaibaar te maken.<P>groet, Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...