Ga naar inhoud


astra hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een universele monoblok gekocht maar ik kan niet astra en hotbird tegelijk ontvangen.wanneer ik hotbird heb gezocht moet ik zeker 10 to 15 cm naar rechts draaien met mijn schotel dan pas ontvang ik astra.mijn schotel heeft een diameter van 88 cm.ik heb al van alles geprobeerd ik weet niet meer wat ik moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,<P>Weet je zeker dat je de LNB goed gemonteerd hebt?<P>De feedhoorn voor astra moet aan de linkse kant hangen (van voor de schotel staand uit gezien)<P>De schotel vervolgens uitrichten op Hotbird.<P>Ook kan het zijn de de ontvanger geen (of de verkeerde) Diseqc signalen afgeeft waardoor de LNB niet omschakeld, wat voor ontvanger gebruik je ??<P>Houd er overgens rekening mee, dat veel van die monoblock LNB`s precies "verkeerd om" schakelen, D.W.Z Astra zit op Disecq2 en Hotbird op Disecq1 !!<P>Ik heb op een ander collega board ooit een verhaaltje gepost, hoe dit op te draaien is.<P>Ik zal het voor de geintreseerde ook eens hier neer zetten.<P>Sucsess met het uitrichten van je schotel...<P>Groetjes,<BR> Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok....een humax...<BR>Probeer dan eens bij: menu -> service searching -> antenna setting<P>Zet hier bij satteliet Astra de diseqc op 2.<BR>en bij satteliet Hotbird deze op diseqc 1.<P>Zoals gezegt schakelen veel van de LNB`s verkeerdom waardoor als de ontvanger een diseqc1 signaaltje afgeeft (normaal voor Astra)<BR>De LNB juist op Horbird schakeld.<P>Met een stukje alu-folie kun je een van he hoorns van de LNB even afdekken om te kijken op welke hoorn de LNB geschakeld staat, en waar hiet sinaal op dat moment binen komt.<P>Van voor gezien, is de rechtse hoorn voor astra, en de linkse (die dus in het midden hangt) voor Hotbird.<P>Sucsess, met uitrichten....<P>Groetjes,<BR>Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...