Ga naar inhoud


orbit xtra digital xd300 geen beeld


pandit

Aanbevolen berichten

Hi medesatters

 

Ik ben hier in Egypte en heb de beschikking over een Phipips orbit xtra digital xd300, die is een ontvanger die bijna kado wordt gegeven bij een ORBIT abonement (Egyptische tegenhanger van CanalDigitaal). Ik heb geen kaart en op alle kanalen waarop ik zap krijg ik de melding dat ik een abonement moet hebben terwijl het merendeel FTA kanalen zijn. Het lijkt me dat een andere firmware het probleem oplost. Ik heb een afbeelding alhoewel klein kunnen vinden op het net. Komt iemand dit model bekend voor en er is andere firmware voor te krijgen en evt andere info..

 

alvast bedankt

 

philips.jpg

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik een foto van binnen maak is dan te zien of het hardware identiek is aan de Philips 7071? dan post ik de volgende keer even een foto. Ik heb even gegoogled naar de 7071 en hij lijkt inderdaad erg veel op de XD300 van mij. wordt vervolgd

 

Alvast bedankt

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips XD300, ontworpen in Frankrijk en geproduceerd in Hongarije, kost hier in Nederland zo'n Euro 150. Een abbo op het Orbitpakket kost hier een Usd40 per maand.

De ontvanger ontvangt de nieuwste software OTA, uitgericht op 26 Oost. Er hoeft geen kaart in.

Als je op de AB op Menu drukt en dan OK op SETTINGS (op de 2e pagina) krijg je een pagina waar je oa Channel Aquisition kunt doen. Het was even puzzelen voor mij omdat ik geen Arabisch kan lezen en eerst de taal op Engels moest krijgen.Zonder Abo zul je dus alleen de FTA kanalen kunnen zien.Ik ga er binnenkort eens een Oslink aanhangen.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De Philips XD300, ontworpen in Frankrijk en geproduceerd in Hongarije,
Dit kan ik beamen, made in Hungarya.
Citaat:
De ontvanger ontvangt de nieuwste software OTA, uitgericht op 26 Oost. Er hoeft geen kaart in.

26 Oost, uit mijn hoofd Arabsat.. DIe schotel hier staat uitgericht op Nilesat.
Citaat:
Als je op de AB op Menu drukt en dan OK op SETTINGS (op de 2e pagina) krijg je een pagina waar je oa Channel Aquisition kunt doen. Het was even puzzelen voor mij omdat ik geen Arabisch kan lezen en eerst de taal op Engels moest krijgen.Zonder Abo zul je dus alleen de FTA kanalen kunnen zien.Ik ga er binnenkort eens een Oslink aanhangen.

Ik heb dit gedaan en moet dan een pincode invoeren :-( , Ik heb wat gebrobeerd, 000, 1234 etc, maar geen resultaat. De vorige eigenaar kan er een pincode in gezet hebben. Is dit intern toevallig te resetten? Ik heb foto's van het binnenwerk gemaakt (zie bijlage). Is er een manier om via USB software up te daten? Veel vragen. Ik heb zelf een Dreambox7000 en een Nokia secadoos, Ik heb geen ervaringen met Philips. Ik vogel even verder, bedankt voor het meedenken..

post-5109-1318258676,5071_thumb.jpg

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het apparaat staat keihard op arabsat en sde schotel ook, als ik een rescan van de kanalen doe zegt ie op alle kanalen dat ik mijn subscription moet updaten, ook bij kanalen waarbij ik 100% zeker ben dat ze fta zijn :-(. Ik heb op een andere nederlandse site heleboel info gevonden over de 6071 en 6061 receivers. Mag ik er zo een 6071 firmware inflashen ? (een stemmetje in me zegt dat dit geen goed idee is). Ik wil dat ding gewoon als een FTA ontvanger gebruiken, daarna kijken we wel weer verder. alle verdere instellingen zijn beveiligd met een pincode. ik kom er gewoon niet op. Hoe kan ik dat apparaat resetten????

 

Alvast bedankt

 

Pandit

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar services gaat kan je kiezen in het laden van Orbitchannels of elke andere Sat/kanalen.

Er werd wel gevraagd naar een pincode. Nam daarvoor 0000.Kreeg de melding "is al in gebruik" koos toen voor 1111 en dat mocht.Er werden ongeveer 170 extra kanalen ingelezen op Arabsat (De Orbits stonden er al in) De ontvanger heeft 999 kanalen.

Ik zou er absoluut niet zomaar een 6071 of 6072 inladen....als je dat al zou lukken.Met een OSlink maar eerst eens proberen contact te krijgen.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...