Ga naar inhoud


2 ontvabgers, 1 lnb met een uitgang???


Gast

Aanbevolen berichten

Wat is de beste manier om twee ontvangers op een lnb aan te sluiten. Let wel de lnb heeft maar een uitgang, dus de twee ontvangers zitten op dezelfde kabel. Is dit mogelijk door een splitter/switch?? Zoja welke en kunnen de twee ontvangers onderling elkaar niet teveel dwars liggen??<P>b.v.d.<P>Gr Themenk confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is mogelijk, alleen moet je rekening houden dat je niet alle zenders tegelijk kan bekijken.<BR>Als ik jou was zou ik even nagaan in een frequentie lijst welke zenders er horizontaal en vertikaal zijn.<BR>Het is namenlijk van belang dat als je b.v.ned 1 wil kijken op de ene decoder dat de andere ook alleen maar op dezelfde positie kan ontvangen.<BR>Als je geluk hebt dan zit er op een van je decoders een in en een uitgang, hiermee kan je de andere decoder doorlussen, kan dit niet dan zal je een f-connector splitter moeten aanschaffen.<BR>Als ik jou was zou ik eens bij een sathandelaar langsgaan deze kan je zeker alle mogelijkheden voorleggen en die hoeven helemaal niet zo duur te zijn (mits je niet teveel eisen hebt).<BR>Ikw ens je succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Themenk,<P>het ligt ook een beetje eraan of één van die ontvangers een 12volt uitgang heeft, die een relai/switch kan aansturen.<BR>Ik heb mijn mm9500 samen met een analoge receiver op één coax, verbonden met een relais. Nokia geeft 12volt aan relais als analoge receiver aan staat.<P>René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...