Ga naar inhoud


Ik snap er geen kl*te meer van!!


SatWijchen

Aanbevolen berichten

Beste mensen ik ben nog steeds bezig met mijn schoteltje uitterichten en ik heb de sirius gevonden 5gr oost het (zuiden dus)<BR>Ik heb de aangepaste zenderlijst van pecarie in mijn hummie zitten als ik nou mijn hummie op ned 1 zet draait de hummie naar de astra als het goed is. ik krijg dan heel even beeld en dan valt het beeld weer weg(schotel draait ietie pietsie te ver door) als ik nu van uit de astra positie naar een hotbird zender zap zou de schotel dus in principe vlak voor de hotbird moeten stoppen maar nu krijg weer even beeld en draait de schotel weer iets te ver .<BR>het is een hh120 rotor en een schotel met een diam van 1 m. <BR>wat doe ik verkeerd of heeft iemande nog een goede tip ben al een week bezig met uitrichtte maar nog niet veel verder gekomen.<P>alvast bedankt jim confused.gif" border="0<P>ps op nilesat heb ik wel ontvangst op en stuk of 10 zenders maar deze geven allemaal de bekende rode balk geen uitzending of gecodeerd en het zijn fta zenders dus geen uitzending opallemaal???????<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0<p>[ 22-09-2001: Message edited by: jimboo12 ]

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan je niet met zekerheid het juiste antwoord geven maar misschien dat logisch denken kan helpen ?<BR>Als de schotel bij de astra net even te ver draait en bij hotbird precies hetzelfde, zou het dan niet zo kunnen zijn dat de 0 stand van de schotel (sirius) net niet goed staat ?<BR>Probeer eens om die schotel ook iets verder te zetten op de 0 stand, waarschijnlijk zal je dan ineens wel beeld blijven behouden op de Astra en de Hotbird.<BR>Nogmaals, het is een tip ik heb er geen ervaring mee het is puur de gedachte gang die ik over dit probleem heb.<BR>Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jimbo12,<P>Zo uit je verhaal te lezen krijg ik de indruk dat jij denkt dat de satellietposities van je rotor in de settingslijst zitten.<BR>Dat is dus niet het geval.<P>De positie waarop je HH120 rotor stopt is gekoppeld aan een Disecq nummer.<BR>Bijvoorbeeld Astra=1, Hotbird=2 enz enz..<P>Dit nummer zit wel in de settingslijst, maar dat vertelt alleen an je rotor op welke satelliet hij zich moet uitrichten.<BR>Het zegt dus niets over waar deze zich bevindt.<BR>Dit gegeven is opgeslagen in je rotor (of Disecq interface).<BR>Als je de rotor met het 0-punt op Sirius hebt uitgericht, dan is het verder zaak om kleine afwijkingen, zoals jij beschrijft, in de rotor te corrigeren.<BR>Dit werkt simpleweg vanuit het menu van je ontvanger. Ik heb helaas geen ervaring met Hummmie, maar er is vast wel iemand op dit board die je dat precies uit kan leggen als het nodig is.<P>Misschien een beetje een warrig verhaal, maar ik hoop dat je er verder meer komt.<P>Succes!<P>Groetjes Twinsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jimbo12. smile.gif" border="0 Ben zelf net 2weken in de lucht maar denk dat ik je kan helpen. Je moet elke satelliet fine tunen via je hummie menu.Ik meen via optie 3.(3 schermen diep)Pincode 0000 .Let op dat je elke keer dezelfde Satelliet in je selectiescherm ziet. Bij mijn selectie van de Astra gaf het 2e scherm Hotbird aan!Die moest ik corrigeren naar Astra en dan weer een scherm dieper.... Ik vond op het web op volgende adres de nederlandse handleiding van de Hummie 5400. <A HREF="http://home2.planetinternet.be/zeguers/zeguers/downloads.htm" TARGET=_blank>http://home2.planetinternet.be/zeguers/zeguers/downloads.htm</A> Als je die erbij neemt gaat het lukken. Eerst grof tunen,( onderste optie aanzetten) daarna naar boven om moter te laten draaien Oost of West, bij kwaliteit uitslag, weer naar beneden en andere optie nemen voor fijnafstelling van de graden. That should do the trick laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 Suc6 Theowl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theowl,<BR>Ik heb `m inmiddels een paar dagen draaien was vergeten deze topic te laten sluiten sorry.<BR>Maar toch evengoed bedankt voor je reactie misschien heeft iemand anders er nog wel wat aan .<P>groet van jim wink.gif" border="0

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...