Ga naar inhoud


DVI HDMI ? hoe zit het nu ?


mapi

Aanbevolen berichten

Oke , eerst even wat en waarom.

Ik heb een sharp lcd tv 32", deze heeft een PC in ,1 hdmi , 2 scart en een component video ingang.

Hierop wil ik aansluiten een dreambox ( scart ), DVD ( component ). en nu komt het : Ik heb een PC aangesloten via de PC in maar dit wil ik via DVI naar HDMI gaan doen daar ik dan een hogere resolutie gaan doen. Nu heb ik maar 1 audio ingang en die is in gebruik door de DVD. Indien ik specs lees van HDMI lees ik dat dit beeld en geluid is. Maar ook als ik de converter stekker van DVI naar HDMI bekijk praat men nog steeds over beeld en geluid terwijl bij alleen DVI dit niet zo is. DUS HOE ZIT HET NU ?

 

Bijgevoegd mijn TV aansluitingen

 

 

 

sharpsat4all1.jpg

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben hier niet helemaal in thuis maar volgens mij geeft jouw computer een analoog signaal en hdmi is digitaal.

Volgens mij gaat dat niet.

Oorzaak voor de onduidelijk is dat dvi analoog of/en digitaal is of kan zijn.

Maar misschien is er iemand die expert hier in is.

 

Mvrgr

 

iech zek altied mer zoe:tis niks en ut weurd niks 24.gif

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik via de normale monitor uitgang op de pc aangesloten. via de bekende sub D stekker. Metertje of 10 kabel en beeld is goed. Maar kan altijd beter. Dus met aanschaf van de juiste videokaart ( voor HDTV. ) krijg je al snel DVI-I signaal.

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat DVI geen HDCP ondesteunt zou ik geen nieuwe videokaart kopen die geen HDMI aansluiting heeft anders kun je straks geen dvd of film meer afspelen via je PC.

 

Dit soort videokaarten zijn nog niet te koop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...