Ga naar inhoud


Draaibaar systeem instellingen Help


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb immiddels een draaibaar systeem gekocht. Een "Basic Dish" 80cm schotel en een DisEqC 1.2 motor met Humax 5400 STB. Kan iemand mij a.u.b. uitleggen hoe ik de hoek van de schotel in moet stellen en de hoek van de motor instellen. De schaal instellingen die op de schotel bevind begrijp ik niets van. Kan de schotelhoek ingesteld worden door middel van een schietlood of iets dergelijks. Op welke sateliet moet ik als eerste op richten? Ik heb ook een kleine sateliet vinder. De breedte en lengtegraden heb ik immdels gecalculeerd voor Eindhoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst en vooral moet je zorgen dat je staande buis loodrecht staat zéér voornaam!!<BR>Dan richt je de schotel af op de Thor deze staat op 1øW als dit nu alles loodrecht hebt staan verdraai je de schotel iets naar rechts nu zit je in de boog van de satellieten, misschien is dit niet de makkelijkste uitleg maar het werkt wel perfect.<P> Groeten Clarke wink.gif" border="0

Impossible is a word that humans use far too often :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste startpunt om te beginnen<BR>is de Sirius op 5 Oost.<P>Dit heeft te maken met het feit dat wij op <BR>5 Oosterlengte zitten en zodoende zich de<BR>Sirius voor ons precies zuidelijk bevindt.<P>Bij deze satelliet kijkt de schotel<BR>het meeste "omhoog".<BR>Bij de andere satellieten, zowel oostelijk als westelijk van de Sirius kijkt de schotel<BR>als het ware meer naar beneden.<P>En hoe verder oostelijk of westelijk hoe meer de schotel naar beneden neigt.<P>Bijvoorbeeld bij Turksat op 42 Oost neigt de schotel meer naar voren als bij Astra 19 Oost.<P>Maar er zal bij de verkoop van het draaibaar systeem toch een instructie voor installeren zijn bijgevoegd ?!<P>Het is ook een kwestie van heel precies de<BR>twee verschillende "graden-instellingen"<BR>afstellen.<P>Hier moet je ook een beetje "experimenteren"<BR>met die twee instellingen.<P>En niet vergeten, het luistert allemaal heel nauwkeurig, tot op 0,1 graad !<P>Succes !<P>Groeten,<P>Sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instructies van de Disecq motor zegt dat ik de motor op de zelvde graad moet instellen als de breedte graad. Dus 51,5 graden. dan de schotel gericht op kompas zuid en de schotel omhoog/onlaag draaien om Sirius te vinden met sateliet vinder maar dit is mij niet gelukt. Wel geeft de sateliet zoeker dat er een sateliet is maar ik krijg geen beeldkwalitet signaal. Kan ik uberhaupt Sirius ontvangen met een 80 cm schotel. confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ongeveer een week mee bezig geweest en gister avond laat had ik het ongeveer allemaal in mijn hummie zitten<BR>De rotor evaluatie is 38,5 graden de schotel evaluatie is bij mijn schotel 12 graden.<BR>(diam 1m).<BR>Dan inderdaad sirius uitrichten komt echt heel erg nauwkeurig en jij hebt nog een satfinder ik moest het met het beeld op de tv doen vrouw binnen ik op het dak en maar lekker roepen naar elkaar.<BR>Als je de sirius gevonden hebt dan kun je met je afstandsbediening de andere satelieten opzoeken en vastleggen met dat vastleggen ben ik ook nog niet helemaal uit want sommige satelieten blijven wel opgeslagen en andere weer niet maarja daar komen we ook wel weer uit.<P><BR>groet van jim smile.gif" border="0smile.gif" border="0

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen enkel probleem eerst de satgegevens laden van duwgatty, bij de duck vindt je het adres.dit zoekt een stuk sneller zet een zender op van sirus en zoek op 5 graden oost<BR>als de zender werkt heb je ook de sat te pakken .draai dan naar astra,als je deze meteen hebt klopt de hoek van de schotel en de moter.daarna kun je sat na sat instaleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...