Ga naar inhoud


Volledige Dreambox configuratie backup en restore via CF of USB?


phum3

Aanbevolen berichten

Heb hier bij mij een Dreambox 7020 met laatste PLI Emerald. Een collega vroeg me om op zijn Dreambox dezelfde image en configuratie te installeren. Heb dit gedaan via PC. Draait perfect.

 

Probleem is dat mijn collega geen internet/netwerk aansluiting heeft waardoor hij telkens zijn toestel meebrengt voor een eventuele update of aanpassing. Volgens mij moet dit ook kunnen via een CF-card of USB-stick. We zoeken naar een oplossing om te backuppen op de ene Dreambox en te restoren op de andere (PLI Emerald, volledige configuratie: settings, keys, plugins, ...). Ik heb een poging gedaan om één en ander op te zoeken via de zoekfunctie maar heb niet onmiddellijk een oplossing kunnen vinden. Mogelijk gebruik ik de zoekfunctie foutief. Indien zo, mijn excuses. Ook in de PLI Emerald menu's vind ik niet onmiddellijk een backupfunctie, of moet hiervoor een plugin worden geïnstalleerd?

 

Kan iemand ons wat advies geven hoe we dit best kunnen aanpakken, of waar we de nodige informatie kunnen vinden? Alvast bedankt.

 

Mvg,

Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat zou kunnen: blauwe knop - Extra tools - Backup to HDD (eventueel "Download latest menu" doen om 't laatste menu te krijgen). Dan komt er een complete backup op de harddisk te staan die je met wat handigheidjes op de andere Dreambox kan zetten.

 

Maar als 't alleen om plugins en keys gaat kun je net zo goed alleen /var/tuxbox/plugins, /var/tuxbox/installer, /var/keys en /var/scce kopieeren. Zo uit m'n hoofd heb je dan de belangrijkste dingen zonder alles van de andere Dreambox te overschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie.

Heb even willen uittesten, maar onder de blauwe knop - extra tools kan ik geen Backup to HDD vinden. Heb de laatste menu gedownload, maar kan de Backup to HDD functie niet zien. Kan het zijn dat ik niet de juiste PLI image (Emerald, release 1.0.9 van 25/03/2006) heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist getest en het werkt. Gaat en pak sneller (enkel keys en plugins overzetten) dan de volledige configuratie. Bedankt dAF2000.

 

Mochten er ook nog andere oplossingen voor dit probleem zijn (zonder een PC nodig te hebben, dus rechtstreeks van dreambox via CF of USB), mogen jullie dit nog steeds melden.

 

Bedankt, Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai zelf met Pli, maar heb ook eens Gemini erop gehad.

 

Met Gemini kan je zowieso een backup naar hdd maken. Alle addons (tar.bz)zijn beschikbaar op een bekend duitse site die Gemini supporten.Dat vind ik wel het voordeel van Gemini.

 

Dan kan je collega de addons op usb zetten en thuis installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mochten er ook nog andere oplossingen voor dit probleem zijn (zonder een PC nodig te hebben, dus rechtstreeks van dreambox via CF of USB), mogen jullie dit nog steeds melden.

Bedankt, Piet.


Move var naar USB of CF, kopieer die USB of CF en klaar.
Eventueel kun je dat op de box doen met Tuxbox Commander, kopieer de var naar HD, wissel van USB/CF en nogmaals kopieren.
Ook kun je van USB naar CF kopiëren maar je moet wel op beide boxen of een USB of een CF gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon allebeide gaan werken met Multiboot op een USB-stick.

 

Met FlashWizzardPro kun je dat prima doen.

Ook kun je dan van je USB-image een backup maken.

 

Komt je collega langs, dan druk je zijn stick in je DB (uiteraard even platleggen)

Deze backup zet je dan zo in zijn stick (er evt bij !)

 

Tip: neem een APACER HANDY STENO

heeft nl een docking station met USB-kabeltje.

kheb er al eens iets over geschreven op het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...