Ga naar inhoud


astra/eutel en sky? newbee wil info...


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<BR>Als enthousiast football (NFL) liefhebber, ben ik genoodzaakt om een schoteltje neer te gaan zetten. Een aantal kanalen op de Astra en Eutel besteden hier WEL aandacht aan. Uiteraard ook Canal+. Nu berijpen jullie al dat ik een echte newbee ben op dit gebied en ik snap er dus nog weinig van, ik hoop dan ook dat iemand mij wil helpen.<BR>Naast het kijken van football ben ik ook zeer geinteresseerd in diverse Amerikaanse TV-stations waarvan ik het vermoeden heb dat dat hier in Europa nooit op te pakken is, maar informeren kan altijd. De meesten zitten natuurlijk op de PanA****. Nou heb ik begrepen dat enkele 'zusters'(o.a. PAS-1) van de PanA**** wel zijn te ontvangen in Europa. Als iemand weet hoe/wat gaarne info!<BR>Zenders waar het mij sowieso om gaat zijn: ESPN1, ESPN2, C-Span1, C-Span2, ABC, CBS, Court TV, F/X, FOX Sports, SciFi Channel, TNT en USA Network.<BR>Het mooiste zou zijn als ik dus die PanA****, de Astra en de Eutel kan oppikken. Als dat kan, welk materiaal heb ik dan daarvoor nodig? Mocht het PanA**** verhaal echt niet kunnen, dan ben ik in principe ook wel tevreden met de Astra en Eutelsat. Trouwens het moet toch mogelijk zijn om SKY naast de Astra en Eutel ook te kunnen ontvangen? Digitale ontvanger die ik vaak tegenkwam is de Nokia 9800, is dit inderdaad DE digitale ontvanger??? Gaarne hulp bij apparatuur die ik nodig zal hebben voor in ieder geval de laatste optie:Eutel/Astra/Sky.<BR>Mvg!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn een hoop vragen in 1 hoor. Met het ontvangen van de panasat moet je voor dit pakket toch wel je eigen goed laten informeren in een satellietzaak en deze ook de installatie voor de schotel te laten verzorgen als je een newbie bent. Je moet dan in de richting van een 1.2 meter draaibare opstelling gaan denken.<P>Voor het ontvangen van dit signaal heb je in ieder geval een digitale tuner nodig. Om de rest van je "eisen" ook te kunnen vervullen moet je dan denken aan een CI ontvanger, zoals daar op dit moment drie uitschieters zijn namelijk de Humax 5400, Echostar 3000 en de Strong 4350 (laatste in echt een mooi dingeteje maar is nog weinig over bekend omdat hij pas nieuw is). Deze hebben het voordeel dat je met een relatieve goedkope aanschaffing meerdere coderingssystemen kan ontvangen. Wat betreft SKy is dat overigens een heel ander verhaal. Een Skybox, zoals de armstrad, kan je in Nederland nog wel redelijk makelijk verkrijgen maar voor het abbootje moet je toch wel een beetje inspanning doen is is een toch wel prijzige aangelegenheid. ( de ontvanger overigens ook die kost gemiddeld al rond de 2000 gulden en is alleen geschikt voor het Engelse pakket op 28 graden west en FTA ontvangers)<P>Verder is het raadzaam zelf al een beetje jezelf te gaan orienteren op je eventuele toekomstige koop. Hoe aan abbootjes te komen, ed. Er zijn in de boekenwinkel vele, Nederlandse, Engelse en Duitse satelliet maand en weekbladen te koop waar informatie in staat.<P>Veel succes ermee<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...