Ga naar inhoud


Ned1&2 vallen weg bij PLI Emerald en DM7000


-QenQ-

Aanbevolen berichten

Heren!

 

Ik heb de nieuwe emerald nu al een weekje of wat in de box, op zich een heel mooie image (ben ook een PLI Fan!)..

 

Het enige probleem dat ik heb bij mijn DM7000 is dat als ik naar Ned1 of Ned2 schakel het beeld uit gaat, de box blijft lopen maar geeft geen beeld (alleen ruis).. Ik kan dan met de toetsen naar nederland3 of een andere zender lopen en heb dan weer beeld.

 

Mijn config -> Newcamd / Carserver / Mary / VAR op de USB ...

 

Geen idee wat hiervan de oorzaak is, tot nu toe heb ik dat nooit gehad, enkel nu bij de nieuwste PLI..

 

Heeft iemand een idee waar ik zoeken moet?

 

Merci..

Sosy

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees "mary" !

Willicht geeft mary niet (meer) de goede keys...

Het kan nl. zijn dat newcamd 1st naar de keyfiles kijkt en, als het een code gevonden denkt te hebben niet meer naar je kaartje.

Resultaat : wel een abbo, toch geen beeld.

Remedie :

Haal Ned1 & 2 uit je keyfiles, of beter, gooi die files eraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in ieder geval het proberen waard, alhoewel toen ik mary er niet in had, hetzelfde probleem zich voordeed..

 

Ik ga ze eruit halen, en dan nog eens checken..

 

Het is trouwens echt onbenullig, net precies deed ned2 het wel, maar ned1 en ned3 niet. Later deed ned2 het niet maar ned1 en ned3 weer wel..

 

Wie het snapt mag het zeggen.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestand priority.list in var/keys verwijderen.

Of heb je toevallig een radegast.cfg in de map var/etc staan? dan die ook verwijderen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een betere tip is:

Alle emu`s verwijderen, dan Mgcamd, Mgcamd-config en newcsserver installeren.

In de emu setup Mgcamd als default softcam, en newcs als cardserver instellen.

Evt. 1 reboot en beeld

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb geprobeerd NewCS aan het draaien te krijgen, maar om de een of andere reden lukt mij dat niet, heb het dus na een hele dag proberen trap op trap af opgegeven, met de cardserver en mijn oude instellingen loopt het vanaf het begin...

 

De andere tips ga ik in ieder geval proberen, bedankt..

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus geen priority.list in mijn var/keys staan... en ook geen radegast.cfg in var/etc.

 

Wat wel in mijn var/keys stond was een SoftCam.Key mit 0 Kbyte en een irdeto met 0 Kbyte.. Stond wel te verstaan want ik heb ze nu gewist.

 

Dan had ik nog een newcamd.conf in var/tuxbox/config/ staan, ik wist dus niet dat in deze image de newcamd een eigen directory had /var/tuxbox/config/newcamd/

 

Eens zien of er nu wat veranderd is.

 

Groetûh

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...