Ga naar inhoud


Skystar 1 CI, stabiliteit, let op warmte afvoer!


Aanbevolen berichten

Beste ...

 

 

Ik ben een tijdje in het bezit van een Skystar 1 CI. En na veel problemen in het begin loopt alles prima bij mij. 1 Van problemen was het niet kunnen locken op een kanaal met de eigen software of met andere pakketten. Soms ging het dan wel en soms helemaal niet. Nu ben ik erachter gekomen dat de kast waar de Skystar 1 CI in zat niet goed de warmte afvoerde van de kaart, en dat de tuner erg warm werd. Wanneer de kaart koud was geen problemen, maar na een tijdje geen signaal meer. Ik ben dit eerder tegen gekomen op het internet en heb toen besloten er een case fan op te richten, en later ook nog eens een koellichaam op gemonteerd voor nog betere afvoer. Misschien dat iedereen al weet van dit probleem. Maar het koste mij enige tijd te ontdekken waar het probleem zat. Aangezien ik me kan voorstellen dat de kaart in menig stille HTPC gebouwd zal worden, kan het zijn dat de koeling op de kaart niet optimaal is, vandaar deze post.

De oplossing is eenvoudig en voor een beginnende gebruiker levert het mij veel plezier.

 

Skystar1 CI, win2003 server, AMD athlon XP 1600(1.39 Ghz)640 MB ram, Twinhan Drivers, progDVB 4.72.3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep , ik heb een SS1 (oud model zonder CI) en een SS2 in mijn pc zitten.

 

De tuners op die kaarten worden echt loeiheet na een tijdje. En de SS2 had ook last van het wegvallen van signaal.

 

Heb nu ook een fan gemonteerd die frisse lucht tussen de kaarten blaast.

 

Een goede tip voor de komende zomermaanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...