Ga naar inhoud


Problemen ontvangst zenders op 12575 MHz H 22000 5/6


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn signaalsterkte is bij bijna alle zenders 65% en Eb/No (dB) 10,6. Het beeld is hier goed.

 

Bij zenders (talpa/SBS6/Veronica) die uitgezonden worden op 12575 Mhz H22000 5/6 is de ontvangst sinds drie weken slecht. Het beeld valt regelmatig weg en het geluid piept/kraakt. Hier is de Eb/No (dB) 8,6.

 

 

Ben in bezit van een XSAT410

 

Aernout

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom bij sat4all

 

Kan van alles zijn:

-nieuwe dect telefoon bij jou of de buren

-kapotte lnb(zelf gehad bij die freg.)

-slechte kabel(door winter)

-schotel iets verdraaid of [color:"red"]niet goed uitgericht.[/color]

 

Gewoon rustig even alles nalopen. snoopy.gif

 

Mvrgr

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

hartelijk dank voor je snelle suggesties. Ik hoop overigens dat ik je niet irriteer met mijn tegenvragen.

 

-nieuwe dect telefoon bij jou of de buren > Zou het niet kunnen zijn. Mijn dect telefoon heb ik al veel langer en er heeft zich niets aan de plaats gewijzigd. Telefoon wel direct verplaatst maar levert niet het gewenste effect. Buren heb ik niet.

 

-kapotte lnb(zelf gehad bij die freg.) > Deze mogelijkheid begrijp ik niet. kan het dus zijn dat de lnb maar deels werkt en dus niet functioneert voor bepaalde freq. De overige zenders doen het namelijk wel dus je zou toch zeggen dat de lnb niet kapot is.

 

-slechte kabel(door winter) Deze kabel gebruik ik overigens al 2,5 jaar en in het verleden heb ik geen problemen gehad. Waarom zou de kabel door de winter slechter worden?

 

 

-schotel iets verdraaid of niet goed uitgericht. > Dit begrijp ik niet. Om mijn schotel uit te richten moet ik hem toch draaien of moet ik voor het uitrichten mijn technische instellingen veranderen.

 

Ik heb overigens een Triax 64 cm schotel

 

Met groet,

 

Aernout

Link naar reactie
Delen op andere sites

lnb. Ja dat kan.Heb het zelf gehad .Is echter niet waarschijnlijk,komt niet vaak voor.

 

Waarschijnlijker is dat je inderdaad de schotel iets naar rechts of links naar boven of onder moet draaien.Het hoeft soms maar 1 mm. te zijn.

 

Dit probleem is op ons forum al vaker langs gekomen en het was bijna altijd de laatste optie.

 

Mvrgr

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week nog een lnb vervangen die ook zenders op een bepaalde frequentie niet doorgaf, alle andere zenders werkten zonder problemen.

Met de nieuwe lnb is alles weer opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem kan ook veroorzaakt worden door een lokale GSM mast. deze vaak op dezelfde frequentieband kan zitten als het middenfrequent (de frequentie die over de kabel gaat). De problemen ontstaan dan vaak door slechte afscherming of gewoon een te sterk gsm signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een goede LNB? Heb nu een Skymaster. Type staat er niet op.

Heb overigens het laatste half jaar geen problemen gehad mijn huidige dus vraag mij af of het helpt. Om uit te sluiten dat het aan mijn LNB ligt ga ik wel een nieuwe kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...