Ga naar inhoud


V-box


Littlesat

Aanbevolen berichten

Ik had het volgende probleem met mijn V-box van VH-sat (=Diseqc moter sturing voor die diseqc signalen omzet voor een oude motor zonder diseqc)

 

Als ik de V-box tussen de LNB en mijn Humax verbond dan kwamen sommige transponders (Pro-7, soms ook Nederland 1) slecht door. Dit heb ik opgelost door de F-connectoren op het printje waar deze op zitten ook aan de bovenkant te solderen!!!

 

Ik hoop dat iemand anders hier wat aan heeft!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik herken dit wel. ik heb naast deze vbox ook de vbox van aston geprobeerd en je ziet bij bepaalde transponders de signaalmeter gewoon een stuk teruglopen. sommige gaan zelfs blokken.

 

waar soldeer je precies? vbox openen en de aansluiting van de f connector op de printplaat aan de bovenkant solderen??

 

renzie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja juist. Daar heb ik gesoldeerd. Dat printje is namelijk niet doorgemetaliseerd. Tevens heb ik op de achterkant van het printje een stuk blik gesoldeerd, zodat het printbaantje dat van F naar F connector loopt afgeschermd wordt. Hierna doet de V-box het (op RF-gebied) vele malen beter. Slecht ontwerp trouwens. Ik vind dat dat printje voledig afgeschermd en doorgemetaliseerd had moeten zijn! Of niet soms?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem gehad. Heb de aarde ook doorverbonden van beide F-connectoren. Wat me vooral een beetje tegenvalt is dat bij stroomuitval alle posities weg zijn. (Stroomstoring hier gehad = zeldzaam). Een I2C Eeprommetje kost toch zoveel niet meer??

 

Kastje presteert overigens verder puik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...