Ga naar inhoud


PLi-Emerald: Opname deleted vanuit enigma laat 'sporen' achter.


koekjedebij

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds ik PLi-Emerald (op een 7020) gebruik heb ik het volgende 'probleem':

 

Wanneer ik een opname via enigma delete wordt de .ts file gedelete maar de .eit blijft staan.

In de movie-list in enigma is de film dan niet meer terug te vinden.

Het is geen major-issue (het gaat hier om 439 bytes per file) maar ik vind het wel zo netjes als de .eit ook wordt gedelete zoals het hoort.

Met Pli-Diamond had ik dit probleem niet.

 

Het probleem lijkt me eenvoudig te reproduceren.

 

Misschien dat het PLi-team hier eens naar kan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is wat deleten van services (en dus ook opnames) niets gewijzigd tov van CVS. Ik heb er dan ook absoluut geen last van.

Misschien een keer in de webinterface een recover movies doen en dan eens opniuw proberen de zaak te deleten..

 

Gebruik je overigens gewoon een harddisk of bvb een netwerk share?

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een 7020 met een interne HD, daar heb ik dit probleempje mee.
Recoveren had ik al een paar keer gedaan, probleem blijft.

Zo te zien hebben jullie het alleen op een 7000 getest.

De resultaten op een 7020 . . .

Hier worden dagelijks opnames gewist via enigma. En er staan precies evenveel .ts files als .eit op mijn disk. Kijk maar:
Code:
root@dm7020:/media/hdd/movie# ls -al *.eit|wc -l     36root@dm7020:/media/hdd/movie# ls -al *.ts|wc -l     36  


Heb je toevallig rename movie gebruikt?

Groeten,
Sat-Turner

Dreambox 7025, Dreambox 600, Triax 78 cm, Monoblock Astra-Hotbird

PLi-per de PLi-per de PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook effe getest op een 7020.

Er blijven hier geen sporen achter na het verwijderen van opgenomen films.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog eens naar gekeken maar het lijkt echt wel een probleem.

 

Code:
root@dm7020:/media/hdd/movie# ls -la *ts* | wc -l     50root@dm7020:/media/hdd/movie# ls -la *eit | wc -l     62

 

normaal gesproken heb je maar 1 .eit file en je kunt meerdere .ts files hebben (afhankelijk van je max filesize di eje hebt ingesteld en de duur van de opname).

Van een aantal weet ik zeker dat ik ze niet gerenamed heb omdat ze met een recurrent timer-opname zijn gemaakt.

 

Ik merk ook dat ik nog 'oude' .eit files heb van PLi diamond, dus het is niet iets dat ik alleen onder emerald heb gehad.

 

Het vreemde is dat ik een paar dagen geleden niet kon reproduceren, het is mij nog volkomen een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
normaal gesproken heb je maar 1 .eit file en je kunt meerdere .ts files hebben (afhankelijk van je max filesize di eje hebt ingesteld en de duur van de opname).

Je kan inderdaad wel meerdere files in ts-formaat hebben in ts formaat, maar er is er maar één met extensie .ts. De overige ts-files hebben extensie .ts.001, .ts.002 etc.

Groeten,
Sat-Turner

Dreambox 7025, Dreambox 600, Triax 78 cm, Monoblock Astra-Hotbird

PLi-per de PLi-per de PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb hier nog eens naar gekeken maar het lijkt echt wel een probleem.

Code:
root@dm7020:/media/hdd/movie# ls -la *ts* | wc -l     50root@dm7020:/media/hdd/movie# ls -la *eit | wc -l     62


normaal gesproken heb je maar 1 .eit file en je kunt meerdere .ts files hebben (afhankelijk van je max filesize di eje hebt ingesteld en de duur van de opname).
Van een aantal weet ik zeker dat ik ze niet gerenamed heb omdat ze met een recurrent timer-opname zijn gemaakt.

Ik merk ook dat ik nog 'oude' .eit files heb van PLi diamond, dus het is niet iets dat ik alleen onder emerald heb gehad.

Het vreemde is dat ik een paar dagen geleden niet kon reproduceren, het is mij nog volkomen een raadsel.



Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. De normale delete functie in enigma verwijderd namelijk als allereerste de eit file. Daarna wordt pas ergens de .ts files verwijderd. Ik zou me beter voor kunnen stellen dat er meer ts files dan eit files zijn.

Het klinkt ernaar dat via een andere route de moie files gedelete worden waarbij alleen gekeken wordt naar de ts files.

Staan die recordings nog wel zichtbaar in de 'file mode' view?
Eventueel in de webinterface een recover movies doen.

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...