Ga naar inhoud


Skystar 2 en moederbord A8N-VM-CSM


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaringen met Skystar 2 en het ASUS moederboard A8N-VM-CSM (Geforce 6150 / Nforce 430) ? Een AMD Athlon 64 3000 is voldoende?

300W voeding voldoende?

Zijn er andere alternatieven die minder warmte of herrie produceren?

Is dit een aardige basis voor een HTPC, of kan ik me beter bij mijn Dreambox 7000S houden omdat "die veel meer mogelijkheden" heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Check eerst eens of een Skystar2 wel samenwerkt met een ASUS A8N. Soms mol je je moederbord met die A8N-serie. Zie website ASUS (dacht ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb uiteraard met belangstelling de reacties gelezen. Ik lees een hoop negatiefs over ASUS in relatie met het mob A8N-Sli cq is dat dezelfde chipset als A8N-VM-CSM of ligt het gewoon aan het moederboard.

Wie heeft er tips voor een mob wat wél werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei in een vroeger topic koos ik om deze reden een ander moederbord, MSI K8N neo 4. Misschien helpt dit je voort. Skystar2 werkt hier prima met progdvb, iets minder met altdvb zowel voor HD beelden als nl stream. Ondertussen blijf ik experimenteren om de processorbelasting naar omlaag te krijgen , het blijft een zoeken en testen.

 

groeten

 

docydoc

Docydoc 2 x DM800, multitenne, wavefrontier T90, Triax 110, htpc + beamer,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb uiteraard met belangstelling de reacties gelezen. Ik lees een hoop negatiefs over ASUS in relatie met het mob A8N-Sli cq is dat dezelfde chipset als A8N-VM-CSM of ligt het gewoon aan het moederboard.
Wie heeft er tips voor een mob wat wél werkt?


Als er een NForce4 chipset op zit, heb je grote kans om tegen problemen op te lopen. Ik zou er dan niet aan beginnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dit topic is al een tijdje stil. Ik heb hem ook al een paar keer gezien en wil toch even melden dat mijn HTPC, gebasseerd op een A8N-VM CSM probleemloos werkt met mijn Skystar2 (hardware rev. 2.6). Ik heb eens op internet gezocht maar kan ook nergens zo gauw negatieve berichten hierover vinden.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's goed nieuws dat die combinatie gelukt is! Nu ben ikzelf op zoek naar mogelijk dezelfde combinatie die ook geschikt zou moeten zijn voor HDTV.

 

Vraag:

- is deze combi qua prestaties geschikt voor HDTV en heb je daar ervaring mee?

- daaraan gekoppeld de vraag of de DVI-D connector van dit board aansluit op een HD-ready TV?

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb hier 2 htpc's , een met een asus mobo m2npv-vm en daarop

een am2 3500+ welke aan een plasma 43 inch hangt waarop een dvi-d aansluiting en die geeft een mooi plaatje op de hd promo kanalen. Dit mobo heeft ook een HDTV aansluiting aan boord via yuv. Ben ik mee aan het testen geweest maar dat ging niet zo goed.Maar dat kan onkunde zijn misschien moet ik daar andere instellingen in het bios doen ofzo ,oh ja dit draaid op een skystar 1 ci.

 

De andere is een A8N-VM-CS Met een amd 3200+ en waarop een

techno trend 1500 s ci dit draaide onder windows xp pro

ook heel goed de HD promo's, geeft ook een heel mooi beeld op een 20 inch lcd .

Momenteel heb ik op deze htpc windows mce draaien (net vanmiddag geinstalleerd) en heb nu de techno trend onder mce draaien.

 

Gr Birddog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...